Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ješitní, zranění a nepochopení. Symptomy uměleckého kvasu v českém divadle posledních dekád 19. století

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023205%3A_____%2F11%3A%230000162" target="_blank" >RIV/00023205:_____/11:#0000162 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Ješitní, zranění a nepochopení. Symptomy uměleckého kvasu v českém divadle posledních dekád 19. století

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Není sporu o tom, že český literární a potažmo dramatický vývoj posledních dvou desetiletí 19. století nelze jednoduše pojmenovat jako nástup realismu, aniž bychom jedním dechem nezmínili hned několik dalších, vzájemně si konkurujících uměleckých směrů.Totéž platí přirozeně o vývoji divadelním, dospívajícím na prahu vytčeného období k přelomovému okamžiku otevřením Národního divadla v Praze. Jeho produkce ? oproti ideálnímu usilování literární (dramatické) kritiky odvislá od reálné estetické percepce diváka a nezřídka i mimouměleckých tlaků ? odráží paralelní koexistenci a soupeření stylů v celé složitosti mnoha vlivy a nároky utvářené umělecké praxe.

  • Název v anglickém jazyce

    The Vain, the Hurt and Unappreciated: Symptnoms of the Creative Unrest in the Czech Theatre of the Last Decades of the 19th Century

  • Popis výsledku anglicky

    There is no doubt about the fact that the development of Czech literary, and consequently dramatic arts of the last two decades of the 19th century cannot be discussed as simply an onset of realism, without at the same time considering several other, mutually competing artistic styles. The same can be argued about the development of theatres, which culminated at the beginning of the period in question in the opening of the National theatre in Prague. Its dramaturgy, which, in contrast to the idealisticendeavour of literary and dramatic criticism, depended on the aesthetic perceptions of the audiences, as well as on various social pressures, reflected the coexistence and competition of the styles of the time, as well as the demands of the emergent artistic practice.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/DD07P03OUK002" target="_blank" >DD07P03OUK002: Česká divadelní encyklopedie - Biografický slovník: Činoherní divadlo realizované v české řeči (1862-1918)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Divadelní revue

  • ISSN

    0862-5409

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    22

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    58-66

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus