Reklamní strategie brněnského knihkupce Johanna Georga Gastla
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023221%3A_____%2F22%3AN0000043" target="_blank" >RIV/00023221:_____/22:N0000043 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.ulib.sk/files/sk/publikacie-ukb/studia-bibliographica-posoniensia/sbp_2022_online.pdf" target="_blank" >https://www.ulib.sk/files/sk/publikacie-ukb/studia-bibliographica-posoniensia/sbp_2022_online.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Reklamní strategie brněnského knihkupce Johanna Georga Gastla
Popis výsledku v původním jazyce
Mezi významné osobnosti, které měly přímý vliv na brněnský kulturní život a čtenářství brněnských měšťanů, patřil brněnský knihkupec Johann Georg Gastl (1766–1814). V knihkupectví, které od roku 1788 vedl, patřilo k nejlépe zásobeným a čtenáři zde mohli nalézt širokou škálu knih a dalšího sortimentu. Johann Georg Gastl efektivně využíval reklamu, prostřednictvím inzerce otištěné v Brünner Zeitung pravidelně informoval své zákazníky o novinkách či slevách nebo zde prezentoval konkrétní díla, která měl na skladě. O šíři a pestrosti nabízeného sortimentu svědčí nejen tištěná inzerce, ale také katalog z roku 1792, kterým Gastl prezentoval své knihkupectví nejen brněnské veřejnosti. Díky svému obchodnímu duchu, vybudované rozsáhlé distribuční síti, kontaktu se zahraničními knihkupci a tiskaři, se mu podařilo vybudovat prosperující podnik, který v době jeho smrti zahrnoval vedle knihkupectví také nakladatelství nebo tiskárnu.
Název v anglickém jazyce
Advertising Strategy of Brno’s Bookseller Johann Georg Gastl
Popis výsledku anglicky
The important personalities with a direct impact on the cultural life of Brno and the readership of the Brno burghers included the Brno’s bookseller Johann Georg Gastl (1766 – 1814). The bookshop he ran from 1788 was one of the best stocked, and readers were able to find there a wide variety of books and other merchandise. Johann Georg Gastl made effective use of advertising, through an advertisement printed in Brünner Zeitung in which he regularly informed his customers about new titles or discounts or presented in them specific books he had in stock. The breadth and variety of the offered merchandise is evidenced not only by the printed advertisements, but also by the catalogue dating to 1792, used by Gastl to present his bookshop to the public of Brno, among others. Thanks to his business spirit, established extensive distribution network, contacts with foreign booksellers and printers, he succeeded in building up a prosperous business, which at the time of his death included a publishing house or a printing house in addition to his bookshop.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50804 - Library science
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia Bibliographica Posoniensia
ISSN
1337-0723
e-ISSN
—
Svazek periodika
neuveden
Číslo periodika v rámci svazku
2022
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
10-21
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—