Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Reklamní strategie brněnského knihkupce Johanna Georga Gastla

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023221%3A_____%2F22%3AN0000043" target="_blank" >RIV/00023221:_____/22:N0000043 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.ulib.sk/files/sk/publikacie-ukb/studia-bibliographica-posoniensia/sbp_2022_online.pdf" target="_blank" >https://www.ulib.sk/files/sk/publikacie-ukb/studia-bibliographica-posoniensia/sbp_2022_online.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Reklamní strategie brněnského knihkupce Johanna Georga Gastla

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Mezi významné osobnosti, které měly přímý vliv na brněnský kulturní život a čtenářství brněnských měšťanů, patřil brněnský knihkupec Johann Georg Gastl (1766–1814). V knihkupectví, které od roku 1788 vedl, patřilo k nejlépe zásobeným a čtenáři zde mohli nalézt širokou škálu knih a dalšího sortimentu. Johann Georg Gastl efektivně využíval reklamu, prostřednictvím inzerce otištěné v Brünner Zeitung pravidelně informoval své zákazníky o novinkách či slevách nebo zde prezentoval konkrétní díla, která měl na skladě. O šíři a pestrosti nabízeného sortimentu svědčí nejen tištěná inzerce, ale také katalog z roku 1792, kterým Gastl prezentoval své knihkupectví nejen brněnské veřejnosti. Díky svému obchodnímu duchu, vybudované rozsáhlé distribuční síti, kontaktu se zahraničními knihkupci a tiskaři, se mu podařilo vybudovat prosperující podnik, který v době jeho smrti zahrnoval vedle knihkupectví také nakladatelství nebo tiskárnu.

  • Název v anglickém jazyce

    Advertising Strategy of Brno’s Bookseller Johann Georg Gastl

  • Popis výsledku anglicky

    The important personalities with a direct impact on the cultural life of Brno and the readership of the Brno burghers included the Brno’s bookseller Johann Georg Gastl (1766 – 1814). The bookshop he ran from 1788 was one of the best stocked, and readers were able to find there a wide variety of books and other merchandise. Johann Georg Gastl made effective use of advertising, through an advertisement printed in Brünner Zeitung in which he regularly informed his customers about new titles or discounts or presented in them specific books he had in stock. The breadth and variety of the offered merchandise is evidenced not only by the printed advertisements, but also by the catalogue dating to 1792, used by Gastl to present his bookshop to the public of Brno, among others. Thanks to his business spirit, established extensive distribution network, contacts with foreign booksellers and printers, he succeeded in building up a prosperous business, which at the time of his death included a publishing house or a printing house in addition to his bookshop.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50804 - Library science

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia Bibliographica Posoniensia

  • ISSN

    1337-0723

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2022

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    10-21

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus