Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ke vzniku první opery Bohuslava Martinů Voják a tanečnice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023272%3A_____%2F12%3A%230001892" target="_blank" >RIV/00023272:_____/12:#0001892 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Ke vzniku první opery Bohuslava Martinů Voják a tanečnice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    První opera Bohuslava Martinů (z celkového počtu 16) nazvaná Voják a Tanečnice (The Soldier and the Dancer), H. 162 vznikla v počátečních letech pobytu Martinů v Paříži (1926?1927), kdy můžeme na jeho tehdy vzniklých skladbách pozorovat snahu reflektovatrůzné dobově aktuální hudební směry a vlivy. Voják a tanečnice je originální příklad absorbování těchto vlivů. Spolu s libretistou, Janem Loewenbachem, se snažili vytvořit ?novou operu buffu?, což nebylo pochopeno soudobými recenzenty. Opera byla poprvéprovedena v Brně 1928. Frekvence prvních provedení scénických děl Martinů v brněnském Národním divadle nebyla náhodná ale cílená dramaturgie této scény.

  • Název v anglickém jazyce

    On the Origins of Bohuslav Martinů´s First Opera Voják a tanečnice (The Soldier and the Dancer)

  • Popis výsledku anglicky

    The first opera by Bohuslav Martinů (from the total of 16) named Voják a tanečnice (The Soldier and the Dancer), H.162 was created in the initial years of Martinů´s stay in Paris (1926-1927), when the effort to reflect different contemporary music trendsand influences can be traced in his compositions. Voják a tanečnice is an original example of absorbing such influences. Together with the librettist, Jan Löwenbach, they tried to create a ?new opera buffa?, which was not understood by the contemporaryreviewers. The opera was first performed in Brno in 1928. The frequency of the first performances of Martinů´s stage works in the National Theatre in Brno indicates that the first performance of his first opera was not a coincidence but a part of targeted dramaturgy at the Brno stage.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Hudební věda

  • ISSN

    0018-7003

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    49

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1-2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    30

  • Strana od-do

    139-168

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus