Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hudební repertoár tzv. Rokycanské hudební sbírky a jeho srovnání s Bardějovskou a Levočskou sbírkou hudobnin

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023272%3A_____%2F13%3A%230002177" target="_blank" >RIV/00023272:_____/13:#0002177 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Hudební repertoár tzv. Rokycanské hudební sbírky a jeho srovnání s Bardějovskou a Levočskou sbírkou hudobnin

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Rokycanská hudební sbírka (RHS) obsahuje 15 signatur, z nichž 10 signatur reprezentují rukopisné soubory, 2 signatury tvoří tisky a 3 signatury zastupují rukopisy spolu s tištěnými adligáty. Komparace souboru RHS se 2 nejvýznamnějšími hudebními sbírkami,dochovanými na území historického Uherska z období 16. a 17. století, tzv. Bardějovskou (BSH) a Levočskou sbírkou (LSH), přináší následující zjištění. Markantním rozdílem, odlišujícím obě sbírky (BSH) a (LSH) od české, je minimální výskyt varhanních tabulatur v RHS, a především její striktní repertoárové zaměření pouze na duchovní hudbu. Zápisy světské hudby v RHS až na jednu výjimku zcela chybí. RHS ve svém souhrnu dochovaných skladeb tvoří proti BSH a LSH relativně nejstarší vrstvu s inovovanou vícehlasou církevní produkcí koncertantního typu, reprezentující uvedený druh tvorby cca do roku 1640.

  • Název v anglickém jazyce

    The Musical Repertoire of the Rokycany Music Collection and Comparisons with the Bardejov and Levoča Music Collections

  • Popis výsledku anglicky

    The Rokycany Music Collection (RMC) consists of 15 signatures. Ten signatures are manuscript collections, two are print collections and three signatures contain manuscripts bound together with prints. The comparisons of the RMC with the Bardejov (Bartfeld/Bártfa) Music Collection (BMC) and the Levoča (Leutschau/Löcse) Music Collection (LMC) the two most significant 16th- and 17th-century music collections preserved in the territory of the previous historical Hungary ? lead to several findings. A striking difference between the LMC, BMC and the RMC collections is the absence of organ tablatures in the RMC and, above all, its strict adherence to sacred music. With the exception of a single piece, secular compositions are absent from the RMC. Compared tothe BMC and the LMC, the pieces preserved in the RMC represent a relatively early kind of innovative church polyphonic concertato music typically performed until about 1640.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Musicologica Istropolitana

  • ISBN

    978-80-8127-084-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    43

  • Strana od-do

    275-317

  • Název nakladatele

    Univerzita Komenského, katedra hudobnej vedy, FF

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    1. 1. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku