Hudební repertoár tzv. Rokycanské hudební sbírky a jeho srovnání s Bardějovskou a Levočskou sbírkou hudobnin
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023272%3A_____%2F13%3A%230002177" target="_blank" >RIV/00023272:_____/13:#0002177 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hudební repertoár tzv. Rokycanské hudební sbírky a jeho srovnání s Bardějovskou a Levočskou sbírkou hudobnin
Popis výsledku v původním jazyce
Rokycanská hudební sbírka (RHS) obsahuje 15 signatur, z nichž 10 signatur reprezentují rukopisné soubory, 2 signatury tvoří tisky a 3 signatury zastupují rukopisy spolu s tištěnými adligáty. Komparace souboru RHS se 2 nejvýznamnějšími hudebními sbírkami,dochovanými na území historického Uherska z období 16. a 17. století, tzv. Bardějovskou (BSH) a Levočskou sbírkou (LSH), přináší následující zjištění. Markantním rozdílem, odlišujícím obě sbírky (BSH) a (LSH) od české, je minimální výskyt varhanních tabulatur v RHS, a především její striktní repertoárové zaměření pouze na duchovní hudbu. Zápisy světské hudby v RHS až na jednu výjimku zcela chybí. RHS ve svém souhrnu dochovaných skladeb tvoří proti BSH a LSH relativně nejstarší vrstvu s inovovanou vícehlasou církevní produkcí koncertantního typu, reprezentující uvedený druh tvorby cca do roku 1640.
Název v anglickém jazyce
The Musical Repertoire of the Rokycany Music Collection and Comparisons with the Bardejov and Levoča Music Collections
Popis výsledku anglicky
The Rokycany Music Collection (RMC) consists of 15 signatures. Ten signatures are manuscript collections, two are print collections and three signatures contain manuscripts bound together with prints. The comparisons of the RMC with the Bardejov (Bartfeld/Bártfa) Music Collection (BMC) and the Levoča (Leutschau/Löcse) Music Collection (LMC) the two most significant 16th- and 17th-century music collections preserved in the territory of the previous historical Hungary ? lead to several findings. A striking difference between the LMC, BMC and the RMC collections is the absence of organ tablatures in the RMC and, above all, its strict adherence to sacred music. With the exception of a single piece, secular compositions are absent from the RMC. Compared tothe BMC and the LMC, the pieces preserved in the RMC represent a relatively early kind of innovative church polyphonic concertato music typically performed until about 1640.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Musicologica Istropolitana
ISBN
978-80-8127-084-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
43
Strana od-do
275-317
Název nakladatele
Univerzita Komenského, katedra hudobnej vedy, FF
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
1. 1. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—