Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Fotografický fond divadelního oddělení Národního muzea

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023272%3A_____%2F13%3A%230002226" target="_blank" >RIV/00023272:_____/13:#0002226 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00023205:_____/13:#0000261

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Fotografický fond divadelního oddělení Národního muzea

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V první části textu píše Martina Novozámská o historii divadelní fotografie v České republice a o definici divadelní fotografie, dokumentuje několik pokusů českých historiků a fotografů popsat důležitost divadelní fotografie v zemi. Popisuje vývoj používaných technik a formátů. Herci byli nejprve fotografováni ve studiích, později, když byly vyvinuty nové fotografické techniky, v divadelním prostředí. V druhé části textu Hanuš Jordan popisuje původ a vývoj největší sbírky divadelní fotografie v České republice, která se nachází v divadelním oddělení Národního muzea. Sbírka byla založena v Knihovně Národního muzea v roce 1924. Samostatné divadelní oddělení vzniklo v roce 1930. Změny v přístupu k fotografické sbírce nastaly mezi lety 1940 a 1970. Autor zmiňuje významné sbírky fotografií spjaté se studii (Eckert, Dítě, Mulač, Lachmann a další). Dnes čítá fotografická sbírka divadelního oddělení Národního muzea téměř 64000 fotografií a 230000 negativů.

  • Název v anglickém jazyce

    Photographic collection of the National Museums Theatre department

  • Popis výsledku anglicky

    In the first part of the text, Martina Novozámská writes about the history of theatrical photographs in the Czech Republic and about the definition of theatre photography. She documents the few attempts by theatre historians and photographers to describethe importance of theatre photography in the country. She describes the development of techniques and formats used. Actors were first photographed in photography studios and later, as new photographic techniques developed, in the theatre environment. Inthe second part of the article, Hanuš Jordan describes the origin and developement of the largest collection of theatrical photography Czech Republic, which is in the theatre collection of the National Museum. The collection, in the Library of the National Museum, was established in 1924. An independent theatre department of the National Museum was created in 1930. Changes in the approach to the creation of photographic collections took place from the 1940s to the 1970s. He mentions imp

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Muzeum (podtitul Muzejní a vlastivědná práce)

  • ISSN

    1803-0386

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    51

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    3-12

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus