Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Smetana and Shakespeare

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023272%3A_____%2F17%3A10133574" target="_blank" >RIV/00023272:_____/17:10133574 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.degruyter.com/downloadpdf/j/muscz.2017.9.issue-1-2/muscz-2017-0009/muscz-2017-0009.pdf" target="_blank" >https://www.degruyter.com/downloadpdf/j/muscz.2017.9.issue-1-2/muscz-2017-0009/muscz-2017-0009.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/muscz-2017-0009" target="_blank" >10.1515/muscz-2017-0009</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Smetana and Shakespeare

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article is devoted Bedřich Smetana&apos;s encounters with the legacy of William Shakespeare. It deals with his partitipation at the celebration of Shakespeareʼs 300th birthday in 1864 (he took part in the organization, dramaturgy, as a conductor and a composer) and with the possible sources of his knowledge of Shakespeareʼs plays. It desribes the circumstances of the genesis of the symphonic poem Richard III and of the piano composition Macbeth and Smetanaʼs conception of those worksʼ subject matter in relation to the shift of his artistic orientation towards programme music. On the basis of the correspondence, the study then examines the ups and downs of Smetanaʼs relationship with Eliška Krásnohorská and the composerʼs unfinished opera Viola.

  • Název v anglickém jazyce

    Smetana and Shakespeare

  • Popis výsledku anglicky

    The article is devoted Bedřich Smetana&apos;s encounters with the legacy of William Shakespeare. It deals with his partitipation at the celebration of Shakespeareʼs 300th birthday in 1864 (he took part in the organization, dramaturgy, as a conductor and a composer) and with the possible sources of his knowledge of Shakespeareʼs plays. It desribes the circumstances of the genesis of the symphonic poem Richard III and of the piano composition Macbeth and Smetanaʼs conception of those worksʼ subject matter in relation to the shift of his artistic orientation towards programme music. On the basis of the correspondence, the study then examines the ups and downs of Smetanaʼs relationship with Eliška Krásnohorská and the composerʼs unfinished opera Viola.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Musicalia

  • ISSN

    1803-7828

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1-2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    68-80

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus