Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Nástěnné malby v pražských svatyních z doby Škrétova mládí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023281%3A_____%2F11%3A%230000155" target="_blank" >RIV/00023281:_____/11:#0000155 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Nástěnné malby v pražských svatyních z doby Škrétova mládí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek autora vychází z jeho diplomové a rigorozní práce, věnující se veškeré nástěnné malbě v pražských svatyních cca z let 1520-1637. Malby vzniklé v letech 1605-1638, tj. přibližně v době Škrétova mládí a učení, nemají žádný jednotící prvek, pocházejí jak z rukou významných, i dvorních malířů (D. Alexius z Květné, H.G. Hering, M. Mayer, O. Musch), tak od anonymních malířů nízké úrovně. Objevují se na nich čistě renesanční, ale i manýristické a raně barokní prvky, někdy vše současně na jednom místě, jako v kapli Martinického paláce. Vymalované svatyně náleží nejen katolické církvi, ale i utrakvistům (kostel P. Marie na louži, kostel sv. Štěpána ) a luteránům (kostel sv. Salvátora), po převzetí katolíky však nebývají tyto svatyně své výzdoby zbavovány, případně dochází pouze k doplnění jejich výmalby.

  • Název v anglickém jazyce

    Murals in Prague sanctuaries from the time of Škréta´s youth

  • Popis výsledku anglicky

    The paper issues from author´s dissertation devoted to the complex of murals in Prague sanctuaries from cca 1520-1637. The murals dating from 1605-1638, i. e. approximately the time of Škréta´s youth and apprenticeship, have no unifying element, createdby hands of distinguished artists, who may work for the royal court (D. Alexius of Květná, H. G. Hering, M. Mayer, O. Musch), as well as by those of anonymous painters of low quality. They present pure renaissance, but also mannerist and early-baroque features, in some places all at the same time (as in the chapel of Martinic Palace). Sanctuaries decorated with murals belong partly to the Catholic church, partly to the Utraquists (church of Our Lady ?Ad lacum?, church of St. Stephen) and Lutherans (church of Holy Saviour); churches of the later, however, are not deprived of their decorations after being taken over by the Catholics, only in some cases their murals are modified.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    R - Projekt Ramcoveho programu EK

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Karel Škréta a malířství 17. století v Čechách a v Evropě

  • ISBN

    978-80-7035-463-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    185-204

  • Název nakladatele

    Národní galerie v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha Anežský klášter

  • Datum konání akce

    23. 3. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku