Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Obrazy v pohybu: abstraktní film a světelná kinetika

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023281%3A_____%2F12%3A%230000496" target="_blank" >RIV/00023281:_____/12:#0000496 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Obrazy v pohybu: abstraktní film a světelná kinetika

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Ohlasy konceptu dynamizace malby v médiu abstraktního filmu zazněly ve dvacátých a třicátých letech 20. století také v Praze a Brně a tato studie sleduje, jak čeští umělci a teoretici reagovali na příznačnou dobovou nespokojenost se statickým obrazem a jak uvažovali o transformaci malby v abstraktní film. Počátek sledovaného období vymezují roky 1924, kdy Zdeněk Pešánek začal pracovat na první verzi spektrofonu a 1925, kdy Karel Teige knižně vydal soubor studií Film, závěr pak představují abstraktní filmy Karla a Ireny Dodalových z let 1937 a 1938.

  • Název v anglickém jazyce

    Pictures in Motion: Abstract Film and Light Kinetics

  • Popis výsledku anglicky

    The concept of of the dynamisation of painting applied to the medium of abstract film found favour in 1920s and 1930s also in Prague and Brno, and this study examines how Czech artists and theorists responded to the characteristic contemporary dissatisfaction with the static image and how they approached the transformation of painting into abstract film. The start of the period observed here is set as the years 1924, when Zdeněk Pešánek began working on the first version of his spectrophone, and 1925, when Karel Teige published his anthology of studies titled Film, while the end of the period is represented by the abstract films of Karel and Irena Dodal from 1937 and 1938.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Rytmy + pohyb + světlo: Impulsy futurismu v českém umění

  • ISBN

    978-80-7467-014-5

  • Počet stran výsledku

    37

  • Strana od-do

    198-234

  • Počet stran knihy

    331

  • Název nakladatele

    Arbor vitae

  • Místo vydání

    Řevnice

  • Kód UT WoS kapitoly