Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Conquering Europe ? the introduction of Qi Baishi?s painting in Europe in the early 1930s

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023281%3A_____%2F13%3A%230000546" target="_blank" >RIV/00023281:_____/13:#0000546 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Conquering Europe ? the introduction of Qi Baishi?s painting in Europe in the early 1930s

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Alongside with gaining recognition in China, Qi Baishi?s work was presented in Europe during the early 1930s for the first time. Qi?s paintings were part of a large collection of modern Chinese painting assembled by the Czechoslovak painter, collector and teacher Vojtěch Chytil. They were also brought to Europe by Liu Haisu and Xu Beihong as part of the official exhibitions of modern Chinese painting, which were initiated and supported by the Chinese government. The article discusses the circumstances surrounding the first presentations of Qi Baishi?s painting on European soil. It also tries to trace the reproductions of these paintings that can be still found today. These illustrate the types of paintings that were part of each kind of the above mentioned exhibitions and enable us to make a picture of Qi Baishi?s works that were present in Europe in the early 1930s.

  • Název v anglickém jazyce

    Conquering Europe ? the introduction of Qi Baishi?s painting in Europe in the early 1930s

  • Popis výsledku anglicky

    Alongside with gaining recognition in China, Qi Baishi?s work was presented in Europe during the early 1930s for the first time. Qi?s paintings were part of a large collection of modern Chinese painting assembled by the Czechoslovak painter, collector and teacher Vojtěch Chytil. They were also brought to Europe by Liu Haisu and Xu Beihong as part of the official exhibitions of modern Chinese painting, which were initiated and supported by the Chinese government. The article discusses the circumstances surrounding the first presentations of Qi Baishi?s painting on European soil. It also tries to trace the reproductions of these paintings that can be still found today. These illustrate the types of paintings that were part of each kind of the above mentioned exhibitions and enable us to make a picture of Qi Baishi?s works that were present in Europe in the early 1930s.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Qi Baishi yanjiu

  • ISBN

    978-7-5494-1025-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    9-19

  • Název nakladatele

    Guangxi meishu chubanshe

  • Místo vydání

    Nanning

  • Místo konání akce

    Peking

  • Datum konání akce

    1. 1. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku