Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Restoration of the Madonna and Child painting by Benozzo Gozzoli ? the problems of cradled paintings

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023281%3A_____%2F14%3A%230000721" target="_blank" >RIV/00023281:_____/14:#0000721 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Restoration of the Madonna and Child painting by Benozzo Gozzoli ? the problems of cradled paintings

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The restoration intervention was necessitated by the critical state of the painting. In some places the painted layers were loosened, the quality of the original painting and the strong colouring were suppressed by dark varnish and numerous instances ofdarkened retouching. The picture is painted on a wooden support of poplar. The ground of the painting is gypsum. The composition of the picture was first planned with a drawing in chalk and further gone over with an engraved drawing. The technique of thepainting is based on a layered system typical of the given period. In the past the support of the painting was thinned down and cradled. This intervention subsequently caused distortion and defects in the form of cracks in the panel of the painting. Thepresent restoration intervention thus had to focus also on the problems concerning the support of the painting. After removal of the retouching and thinning of the varnish layers the cradling was removed. After this the cracks in the pic

  • Název v anglickém jazyce

    Restoration of the Madonna and Child painting by Benozzo Gozzoli ? the problems of cradled paintings

  • Popis výsledku anglicky

    The restoration intervention was necessitated by the critical state of the painting. In some places the painted layers were loosened, the quality of the original painting and the strong colouring were suppressed by dark varnish and numerous instances ofdarkened retouching. The picture is painted on a wooden support of poplar. The ground of the painting is gypsum. The composition of the picture was first planned with a drawing in chalk and further gone over with an engraved drawing. The technique of thepainting is based on a layered system typical of the given period. In the past the support of the painting was thinned down and cradled. This intervention subsequently caused distortion and defects in the form of cracks in the panel of the painting. Thepresent restoration intervention thus had to focus also on the problems concerning the support of the painting. After removal of the retouching and thinning of the varnish layers the cradling was removed. After this the cracks in the pic

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Bulletin of the National Gallery in Prague

  • ISSN

    0862-8912

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2014

  • Číslo periodika v rámci svazku

    XXIV

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    40-50

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus