Oltář Čtrnácti sv. pomocníků z Kadaně. Průzkum a restaurování malířské výzdoby archy a jejich přínos pro možnosti autorského určení a stanovení míry dochování originálu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023281%3A_____%2F15%3A%230000773" target="_blank" >RIV/00023281:_____/15:#0000773 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Oltář Čtrnácti sv. pomocníků z Kadaně. Průzkum a restaurování malířské výzdoby archy a jejich přínos pro možnosti autorského určení a stanovení míry dochování originálu
Popis výsledku v původním jazyce
Článek shrnuje výsledky průzkumu a restaurování maleb pohyblivých křídel a středu oltáře Čtrnácti sv. pomocníku z kláštera františkánů- observantů v Kadani (kolem 1480, Národní galerie v Praze). Jedním z výsledků komplexního průzkumu bylo zpřesnění atribuce maleb. Byly potvrzeny blízké vazby na Norimberk, které se týkají rovněž použitých dekorativních technik (zvláště okruh Michaela Wolgemuta – Mistr oltáře z Feuchtwangen). Nová zjištění lze propojit s nedávno navrženou atribucí sochařské části retáblu Hansi Malerovi , doloženém v Chebu, který byl pravděpodobně školen v dílně Michaela Wolgemuta (Zvikovský oltář).
Název v anglickém jazyce
The Fourteen Holy Helpers Altarpiece from Kadaň.Exploration and restoration of the painting and its contribution to the designation of authorship and to an extended assessment of the surviving original
Popis výsledku anglicky
The article summarizes the results of the exploration and restoration of the paintings on the wings and the central section of the Fourteen Holy Helpers Altarpiece (c. 1480, National Gallery in Prague) from the Franciscan-Observants monastery in Kadaň. One of the exploratory tasks was to gather information for the attribution of authorship; are parallels between the Kadaň retable and paintings by the Nuremberg workshops (especially among the circle of Michael Wolgemut - Master of the Feuchtwangen altar). It is possible to link these new discoveries with the newly proposed attribution assigned the retable to Hans Maler, a painter documented in Cheb who probably trained in Michael Wolgemut's workshop (the Zwickau altar).
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/DF12P01OVV046" target="_blank" >DF12P01OVV046: Umělecká výměna v regionu Krušnohoří mezi gotikou a renesancí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Josef Opitz a umění na Chomutovsku a Kadaňsku 1350–1590. Sborník z mezinárodní vědecké konference k příležitosti 50. výročí od smrti dr. Josefa Opitze a otevření nové expozice středověkého a renesančního sochařství a malířství
ISBN
978-80-87898-11-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
38
Strana od-do
247-283, 460-461
Název nakladatele
Oblastní muzeum v Chomutově
Místo vydání
Chomutov
Místo konání akce
Chomutov
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—