Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mucha 1980: příklad mezinárodní spolupráce Národní galerie v Praze na počátku osmdesátých let 20. století

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023281%3A_____%2F21%3AN0000027" target="_blank" >RIV/00023281:_____/21:N0000027 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.ngprague.cz/o-nas/bulletin-ngp" target="_blank" >https://www.ngprague.cz/o-nas/bulletin-ngp</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Mucha 1980: příklad mezinárodní spolupráce Národní galerie v Praze na počátku osmdesátých let 20. století

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V roce 1980 se v Národní galerii v Praze uskutečnila výstava Alfonse Muchy (1860—1939), první a nejrozsáhlejší přehlídka děl tohoto umělce na našem území. Výstava byla uspořádána ve spolupráci s Musée d’Orsay, odkud vzešel také podnět k realizaci projektu. Česká kurátorka Jana Brabcová kooperovala s francouzskými kolegy nejen na koncepci, ale i na velmi zdařilém doprovodném výstavním katalogu. Klíčovou osobou byl však ředitel Národní galerie Jiří Kotalík (1920—1996), díky jehož mezinárodním kontaktům se výstava v takto rozsáhlé podobě mohla uskutečnit. Prvním místem konání byl pařížský Grand Palais, druhým darmstadtská galerie Mathildenhöhe a poslední zastávku měla výstava v Jízdárně Pražského hradu. Tato pražská verze byla nejrozsáhlejší a měla také největší návštěvnický ohlas. Dílo Alfonse Muchy se totiž v této době stalo módou a svébytným fenoménem a z různých důvodů v našem prostředí silně rezonovalo. Výstava byla zároveň precizně a mimořádně fundovaně připravena. Díky obrovskému množství zápůjček bylo možné seznámit se s Muchovým dílem v jeho celistvosti. Muchova výstava je důkazem toho, že i v období bipolárního rozdělení světa bylo za určitých specifických podmínek možno navázat mezinárodní spolupráci a uskutečnit ambiciózní výstavní projekt. V rámci výzkumu byly analyzovány dokumenty z fondů Archivu Národní galerie v Praze, především fondy Národní galerie 1976—1980, Jiří Kotalík, Dokumentace výstav.

  • Název v anglickém jazyce

    Mucha 1980: An Example of the National Gallery in Prague’s International Collaboration in the Early 1980s

  • Popis výsledku anglicky

    In 1980, the National Gallery in Prague organised what was the first — and most extensive — exhibition of the artwork by Alphonse Mucha (1860—1939) in our country. The show was organised in collaboration with the Musée d’Orsay, which initiated the realisation of the project. The Czech curator, Jana Brabcová, worked in cooperation with her French colleagues not only on the concept, but also on the excellent accompanying exhibition catalogue. However, the key individual was Jiří Kotalík (1920—1996), the Director of the National Gallery, whose international contacts made it possible to arrange the exhibition in the extensive form it took on. The exhibition first opened at the Grand Palais in Paris, followed by its second presentation at the Mathildenhöhe Gallery in Darmstadt and its final third stop at the Prague Castle Riding School. The Prague version of the show was the most extensive and also had the greatest audience response. At that time, Alphonse Mucha’s art became a very fashionable and distinctive phenomenon which, for various reasons, particularly flourished in what was then Czechoslovakia. The exhibition was also precisely and extraordinarily well-supplied with artworks. Because of the enormous volume of loaned items, it was possible to present Mucha’s oeuvre in its entirety. The Mucha exhibition is proof of the fact that even at a time when the world was polarised, it was possible, under certain specific conditions, to establish international collaboration and successfully realise an ambitious exhibition project. The performed research included an analysis of the documents contained in the fonds of the Archive of the National Gallery in Prague, particularly the Fonds: National Gallery 1976—1980, Jiří Kotalík, Exhibition Documentation.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Bulletin of the National Gallery in Prague

  • ISSN

    0862-8912

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2021

  • Číslo periodika v rámci svazku

    XXXI

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

    172-195

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus