Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Podzemní dráha v Praze a 2. světová válka. Projekt Konsorcia versus projekt Plánovací komise

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023299%3A_____%2F12%3A%230000248" target="_blank" >RIV/00023299:_____/12:#0000248 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Podzemní dráha v Praze a 2. světová válka. Projekt Konsorcia versus projekt Plánovací komise

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Je méně známým faktem, že problematika optimalizace veřejné dopravy v Praze nepřestala být řešena ani v období nacistické okupace českých zemí. Za první skutečně koncepční řešení pražské dopravy pomocí podpovrchového dopravního systému je však považovánadetailní studie pražského metra z roku 1926 od prof. Vladimíra Lista a Ing. Bohumíra Belady. List se zapojil i do projektu Škodových závodů, ČKD a Dr. Voigtse z roku 1930 a nechyběl u projektu, který začal vznikat na prahu druhé světové války, jenž zaštítilo tzv. Konsorcium sdružených firem (Českomoravské strojírny a.s., Škodovy závody v Plzni a Ringhoffer-Tatra a. s.). Paralelně s projektem Konsorcia začala na svých vlastních plánech podzemní dráhy pracovat Plánovací komise pro hlavní město Prahu a okolí. Okupační orgány o tuto organizaci projevily eminentní zájem a ovládly její vedení. Do jejího čela byl postaven z Říše povolaný urbanista prof. arch. Reinhold Niemeyer. Plánovací komise byla určena k řešení převážně urbanistických úko

  • Název v anglickém jazyce

    The Underground Railway in Prague and the Second World War: the Project by a Consortium versus the Project by the Planning Commission

  • Popis výsledku anglicky

    The issue of the optimization of public transport in Prague was handled even in the period of the Nazi occupation of the Czech Lands. A detailed study by Prof. Vladimír List and Ing. Bohumír Belada of the Prague Metro from 1926, however, is considered tobe the first conceptual solution of the Prague traffic problem based on an underground transport system. List also joined the project by the Škoda plants, ČKD company and Dr. Voigts of 1930 and neither did he miss the project, which was born at the dawnof WW2; the latter was established under the patronage of so-called Consortium of Associated Companies (the Czech-Moravian Machinery Plant, Škoda Plants in Pilsen and Ringhoffer-Tatra Works). At the same time, the Planning Commission for the Capital City of Prague and Surroundings started working on its own project of the underground railway. The occupation administration showed an eminent interest in this organization and took control over its management. Prof. Reinhold Niemeyer was ca

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AB - Dějiny

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Vladimír List: Žil jsem pro elektrotechniku

  • ISBN

    978-80-7037-215-9

  • Počet stran výsledku

    31

  • Strana od-do

    204-234

  • Počet stran knihy

    279

  • Název nakladatele

    Národní technické muzeum

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly