Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vladimír List versus projekt podpovrchové tramvaje

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023299%3A_____%2F12%3A%230000249" target="_blank" >RIV/00023299:_____/12:#0000249 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vladimír List versus projekt podpovrchové tramvaje

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Již od meziválečného období probíhal v otázce řešení pražské hromadné dopravy spor mezi zastánci podzemní dráhy na jedné straně a zastánci podpovrchových tramvají na straně druhé. Spor vyvrcholil v šedesátých letech minulého století. V roce 1962 vydala tehdejší vláda usnesení, kterým rozhodla ve prospěch podpovrchových tramvajových tratí, přičemž jejich výstavba byla zahájena v roce 1966. Když se následně rozvinula veřejná polemika zpochybňující správnost této koncepce, uložila vláda předsedovi Státní komise pro techniku ji znovu prověřit. Byla proto jmenována čtrnáctičlenná oponentní rada, která si vyžádala stanovisko od několika našich i zahraničních expertů. Mezi jinými oslovila také prof. Vladimíra Lista, který byl po seznámení se s příslušnými materiály zděšen naivností, nesmysly a nemožností celého projektu. K podobnému závěru dospěla i řada dalších odborníků, např. architekt Jaroslav Frágner. Oponentní rada však k jejich názoru nepřihlédla a jednohlasně dospěla k závěru, že tram

  • Název v anglickém jazyce

    Vladimír List versus the Project of a Subterranean Tram

  • Popis výsledku anglicky

    From the interwar period, a dispute was going on about the arrangement of the Prague public transport between the supporters of underground railway on one side and those of subterranean trams on the other. The dispute culminated in the 1960s. In 1962, the government of that time issued a resolution in support of subterranean trams and their building started in 1966. A subsequent public debate, however, cast doubt upon this conception and the government assigned the President of the State Commission forTechnology with a task of its re-examination. This is why a fourteen-member board of opponents was nominated. The latter asked several Czechoslovak as well as foreign experts for their viewpoints. An array of other experts arrived at a similar conclusion. The opponents? board, however, did not take account of their views and decided in one voice that the tram going under the terrain surface through the city centre was a correct solution. In November 1966, however, an agreement was signed

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AB - Dějiny

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Vladimír List: Žil jsem pro elektrotechniku

  • ISBN

    978-80-7037-215-9

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    235-253

  • Počet stran knihy

    279

  • Název nakladatele

    Národní technické muzeum

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly