Od Pokusné letky VLÚS po Letecký zkušební oddíl VTLÚ. Letové zkoušky ústavu dvacátých a třicátých let a osobnosti pilotů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023299%3A_____%2F12%3A%230000261" target="_blank" >RIV/00023299:_____/12:#0000261 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Od Pokusné letky VLÚS po Letecký zkušební oddíl VTLÚ. Letové zkoušky ústavu dvacátých a třicátých let a osobnosti pilotů
Popis výsledku v původním jazyce
Pavel Kučera se ve své kapitole zaobírá vznikem a činností zalétávací letkou Vojenského leteckého ústavu zkušebního od jeho počátků až do března 1939, kdy nesl název Vojenský technický letecký ústav. Pokusná letka byla založena při tomto ústavu v roce 1924 a jejím prvním velitelem se stal Augustin Charvát, francouzský legionář, který sloužil za Velké války u francouzského stíhacího letectva. Od roku 1925 tuto funkci zastával Jindřich Kostrba, druhý nejúspěšnější rakousko-uherský stíhač české národnostia první velitel československého Leteckého sboru. V čele pokusné letky se postupně vystřídali Ludvík Budín, pozdější velitel 1. československé samostatné smíšené letecké divize v Sovětském svazu, Karel Brázda a Karel Mareš, pozdější velitel 311. československé bombardovací perutě ve Velké Británii. Kapitolu doplňují krátké medailonky dalších vynikajících československých letců, kteří prošli pokusnou letkou a docílili nemalých úspěchů na frontách druhé světové války. Namátkou můžeme jmeno
Název v anglickém jazyce
From the Flight Test Squadron of the Military Aviation Testing Institute to the Aviation Test Department of the Military Technical Aviation Institute. The test flights of the Institute in the 1920s and 1930s and the personalities of pilots
Popis výsledku anglicky
Pavel Kučera deals with the formation and operation of the flight test squadron of the Military Aviation Testing Institute (Vojenský letecký ústav zkušební), from the institute?s beginnings up to March 1939, when the latter was named the Military Technical Aviation Institute (Vojenský technický letecký ústav). The institute?s flight test squadron was established in 1924 and its first commander became Augustin Charvát ? a French legionary who served with the French Air Force fighters during the Great War. From 1925, Jindřich Kostrba acted in this function; he was the second most successful Austro-Hungarian fighter pilot of Czech nationality and the first commander of the Czechoslovak Air Force. The trial squadron was successively headed by Ludvík Budín(the later commander of the 1st Czechoslovak Independent Mixed Air Division in the Soviet Union), Karel Brázda and Karel Mareš (the later commander of the 311th Czechoslovak Bomber Squadron in Great Britain). The chapter is supplemented w
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AB - Dějiny
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Než podmaníme vzduch. Zalétávací a zkušební piloti a letecké výzkumné ústavy
ISBN
978-80-7037-211-1
Počet stran výsledku
26
Strana od-do
57-82
Počet stran knihy
203
Název nakladatele
Národní technické muzeum
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—