Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výuka chemie v českých zemích mezi světovými válkami

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023299%3A_____%2F14%3A%230000311" target="_blank" >RIV/00023299:_____/14:#0000311 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výuka chemie v českých zemích mezi světovými válkami

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Rozvoj chemických oborů v období mezi světovými válkami souvisel s rozvojem středního a především vysokého školství. Centrem výchovy chemiků byly dvě pražské vysoké školy ? polytechnika (vysoké učení technické) a univerzita lékařská a filozofická, na které byli připravováni budoucí učitelé tohoto oboru. Po vzniku samostatného Československa byla zřízena samostatná Přírodovědecká fakulta vyhlášená v roce 1920 a stala se pátou fakultou Univerzity Karlovy. Při reorganizaci pražské polytechniky v roce 1920vznikla z jejího chemického odboru Vysoká škola chemicko-technologického inženýrství (VŠCHTI) jako jedna ze sedmi vysokých škol v rámci ČVUT. V příspěvku je věnována pozornost některým výrazným postavám české chemické pedagogiky (Emil Votoček, Bohuslav Rayman, Bohuslav Brauner, Karel Kruis, Jiří Baborovský, Josef Hanuš, Cyril Krauz, Jiří Baborovský, Rudolf Lukeš a další). Vysokoškolští učitelé často představovali významné společenské autority, kromě odborné a pedagogické práce se věnoval

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching of Chemistry in the Czech Lands in the Interwar Period

  • Popis výsledku anglicky

    The progress of chemical disciplines in the interwar period was interconnected with the development of secondary schools, universities and colleges. The education of chemists was centred in Prague at the Polytechnic School and Medical and Philosophical Faculty; these schools trained future teachers of chemistry. After the formation of the independent Czechoslovak Republic, an independent Přírodovědecká fakulta (Faculty of Science) was established in 1920, as the fifth faculty of the Charles University.Also in 1920, through the transformation of the chemical branch of the Prague Polytechnic, the Vysoká škola chemicko-technologického inženýrství, VŠCHTI (the precursor of today?s Institute of Chemical Technology in Prague) was created, as one of the seven colleges of the Czech Technical University (ČVUT). Attention is paid to several distinguished Czech chemical pedagogues such as Emil Votoček, Bohuslav Rayman, Bohuslav Brauner, Karel Kruis, Jiří Baborovský, Josef Hanuš, Cyril Krauz, and

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AB - Dějiny

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Věda a technika v českých zemích mezi světovými válkami

  • ISBN

    9788070372456

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    115-128

  • Počet stran knihy

    429

  • Název nakladatele

    Národní technické muzeum

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly