George William Patchett
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023299%3A_____%2F14%3A%230000313" target="_blank" >RIV/00023299:_____/14:#0000313 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
George William Patchett
Popis výsledku v původním jazyce
Britský motocyklový závodník a konstruktér George William Patchett (*1901 - +1972) je osobou, která se výrazně zapsala do historie motocyklového sportu, konstrukce motocyklů ale také střelných zbraní. Bohužel jeho životní dráha nebyla dosud nikdy systematicky zpracována a s výjimkou několika článků a nemnoha krátkých zmínek v monografiích nebyl o G. W. Patchettovi dosud publikován žádný odborný článek. Tento text si klade za cíl shromáždit základní známé údaje o pozoruhodných osudech G. W. Patchetta, jakožto základ pro plánovanou monografii. G. W. Patchett se narodil v roce 1901 v Nottingahmu, dle dostupných infomací nepatřila jeho rodina k příliš zámožným. Stal setovárním jezdcem u firmy Brough Superrior sídlící v Patchettově rodném Nottinghamu. V roce 1926 přešel do firmy Mc Evoy sídlící v Derby, zde již byl šéfem závodního oddělení a pro značku vybojoval řadu cenných úspěchů, mimo jiného například stanovil 9 světových rychlostních rekordů. Roku 1929 přešel do belgické zbrojovky FN,
Název v anglickém jazyce
George William Patchett
Popis výsledku anglicky
George William Patchett (1901?1972) was a British motorcycle racer and design engineer. However, his journey through live has never been systematically described; except for several articles and a few brief notes in some monographs, no professional paperabout G. W. P atchett has been published so far. This study is focused on collecting basic available information on his remarkable life story, and should be the groundwork for a monograph planned by the author. G. W. P atchett was born in Nottingham in1901 and, according to available information, his family did not rank among the rich. He became a factory rider for the Brough Superior company seated in his native Nottingham. In 1926 he transferred to the McEvoy firm located at Derby and became the head of the racing department; he accomplished many successes and, for example, he set nine world speed records. In 1929 he transferred to the FN arms factory in Belgium where he was engaged in the development of racing motorcycles. As early
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AB - Dějiny
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Věda a technika v českých zemích mezi světovými válkami
ISBN
9788070372456
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
315-326
Počet stran knihy
429
Název nakladatele
Národní technické muzeum
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—