Osobní pilot Tomáše Bati. Jindřich Brouček (1893–1932)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023299%3A_____%2F21%3AN0000020" target="_blank" >RIV/00023299:_____/21:N0000020 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Osobní pilot Tomáše Bati. Jindřich Brouček (1893–1932)
Popis výsledku v původním jazyce
Jindřich Brouček (1893–1932) byl jedním z mála československých pilotů, kteří za první světové války létali s vícemotorovými letadly a uměli létat v noci. Tyto schopnosti ho právem řadili mezi nejžádanější piloty. Od roku 1923 pracoval pro Tomáše Baťu ve Zlíně. Později (12. července 1932 ) pilotoval let, jež se stal jemu i Baťovi osudným.
Název v anglickém jazyce
Personal pilot of Tomas Bata. Jindřich Brouček (1893–1932)
Popis výsledku anglicky
Jindřich Brouček (1893–1932) was one of the few Czechoslovak pilots who flew multi-engine aircraft during the First World War and was able to fly at night. These abilities rightly ranked him among the most favourite pilots. From 1923 he worked for Tomáš Baťa in Zlín. Later (July 12, 1932) he flew a flight that became fatal to him and Baťa.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Technika a průmysl na Moravě ve 20. století pohledem historiků a muzejníků. Radek Slabotínský (ed.)
ISBN
978-80-87896-88-4
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
147–161
Počet stran knihy
140
Název nakladatele
Technické muzeum v Brně
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—