Evropští fotografové v Japonsku a Japonsko v evropské fotografii druhé poloviny 19.století
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023442%3A_____%2F08%3A%230000087" target="_blank" >RIV/00023442:_____/08:#0000087 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Evropští fotografové v Japonsku a Japonsko v evropské fotografii druhé poloviny 19.století
Popis výsledku v původním jazyce
První fotografie Japonska a jeho obyvatel pocházejí většinou od evropských a amerických fotografů. První snímky pořídil v letech 1853 a 1854 Eliphalet Brown, jen o málo později. se v dobových ilustrovaných časopisech objevily ilustrace přibližující tutozemi, za jejichž předlohy sloužily snímky Augusta Sachlera, Johna Wilsona nebo Pierra Rossiera. Největší vliv na rozvoj fotografie v Japonsku měl Felice Beato, který položil základy pro úspěšnou topografickou fotografii pohledů na známá místa, věnoval sei aranžovaným studiovým portrétům krasavic či, elegánů. S formováním japonské fotografie jsou spjati i tři fotografové pocházející z Rakouska-Uherska, Wilhelm Burger, Michael Moser a také chomutovský rodák Raimund von Stillfried-Ratenicz, který v Japonsku působil od konce šedesátých let až do roku 1883. Stillfried vytvořil řadu vynikajících záběrů na známá místa z celého Japonska, ale i vynikající portréty krasavic, které se ve své době staly nejžádanějším uměleckým artiklem.
Název v anglickém jazyce
European Photographs in Japan and Japan in the European Photography in the second half of the 19th century
Popis výsledku anglicky
The first photographs of Japan and Japanese people were mainly taken by European and American photographers. The very first pictures were made by Eliphalet Brown in 1854. Shortly after that, the contemporary illustrated magazines published illustrationsof Japan, based on photos made by A. Sachler, J. Wilson or P. Rossier. The most influential person in the Japanese photography development was Felice Beato; first, he laid the foundations for widely successful topographic pictures, giving the view of well-known places, second, he concentrated on arranged studio portraits of contemporary beauties and elegant men. The process of shaping Japanese photography is closely linked with names of three photographers, all coming from Austro-hungarian empire: Wilhem Burger, Michael Moser and Chomutov-born Raimund von Stillfried- Ratenicz. Stillfried, who was working in Japan from 1860´s to 1883, produced a number of marvelous views of well-known places from all over Japan and notable portraits of b
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA408%2F06%2F1313" target="_blank" >GA408/06/1313: Čínské užité umění z moravských veřejných sbírek</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Cizí, jiné, exotické v české kultuře 19. století
ISBN
978-80-200-1584-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
—
Název nakladatele
Academia ? KLP
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Plzeň
Datum konání akce
22. 2. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—