The Idealized Image and Reality: Biedermeier in Bohemia after 1830
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023442%3A_____%2F16%3AN0000021" target="_blank" >RIV/00023442:_____/16:N0000021 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Idealized Image and Reality: Biedermeier in Bohemia after 1830
Popis výsledku v původním jazyce
The chapter of the book examines the development of art in Bohemia from 1830–1860 – a period which begins in the age of Biedermeier but extends well beyond it. The text concentrates on siginificant works in particular by showing the wide range of painting of the period (through portraits, landscapes and genre pictures) and observes an increase in idealizing tendencies in the works of Bohemian painters. The image of an idyllic world in Biedermeier art and literature has been combined with a sensitive interest in a realistic depiction of nature and life. The empirical, objective description was no trivial Naturalism, but had an ideal dimension and led to a synthesis of visible reality and hidden meaning. The main focus lies on Bohemian painters like Antonín Machek, Antonín Mánes, August Piepenhagen, Josef Navrátil, Bedřich Havránek and Quido Mánes.
Název v anglickém jazyce
The Idealized Image and Reality: Biedermeier in Bohemia after 1830
Popis výsledku anglicky
The chapter of the book examines the development of art in Bohemia from 1830–1860 – a period which begins in the age of Biedermeier but extends well beyond it. The text concentrates on siginificant works in particular by showing the wide range of painting of the period (through portraits, landscapes and genre pictures) and observes an increase in idealizing tendencies in the works of Bohemian painters. The image of an idyllic world in Biedermeier art and literature has been combined with a sensitive interest in a realistic depiction of nature and life. The empirical, objective description was no trivial Naturalism, but had an ideal dimension and led to a synthesis of visible reality and hidden meaning. The main focus lies on Bohemian painters like Antonín Machek, Antonín Mánes, August Piepenhagen, Josef Navrátil, Bedřich Havránek and Quido Mánes.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Is that Biedermeier? Amerling, Waldmüller, and More.
ISBN
978-3-903114-12-8
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
26-35
Počet stran knihy
311
Název nakladatele
Hirmer Verlag
Místo vydání
München
Kód UT WoS kapitoly
—