Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Idealized Image and Reality: Biedermeier in Bohemia after 1830

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023442%3A_____%2F16%3AN0000021" target="_blank" >RIV/00023442:_____/16:N0000021 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Idealized Image and Reality: Biedermeier in Bohemia after 1830

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The chapter of the book examines the development of art in Bohemia from 1830–1860 – a period which begins in the age of Biedermeier but extends well beyond it. The text concentrates on siginificant works in particular by showing the wide range of painting of the period (through portraits, landscapes and genre pictures) and observes an increase in idealizing tendencies in the works of Bohemian painters. The image of an idyllic world in Biedermeier art and literature has been combined with a sensitive interest in a realistic depiction of nature and life. The empirical, objective description was no trivial Naturalism, but had an ideal dimension and led to a synthesis of visible reality and hidden meaning. The main focus lies on Bohemian painters like Antonín Machek, Antonín Mánes, August Piepenhagen, Josef Navrátil, Bedřich Havránek and Quido Mánes.

  • Název v anglickém jazyce

    The Idealized Image and Reality: Biedermeier in Bohemia after 1830

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter of the book examines the development of art in Bohemia from 1830–1860 – a period which begins in the age of Biedermeier but extends well beyond it. The text concentrates on siginificant works in particular by showing the wide range of painting of the period (through portraits, landscapes and genre pictures) and observes an increase in idealizing tendencies in the works of Bohemian painters. The image of an idyllic world in Biedermeier art and literature has been combined with a sensitive interest in a realistic depiction of nature and life. The empirical, objective description was no trivial Naturalism, but had an ideal dimension and led to a synthesis of visible reality and hidden meaning. The main focus lies on Bohemian painters like Antonín Machek, Antonín Mánes, August Piepenhagen, Josef Navrátil, Bedřich Havránek and Quido Mánes.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Is that Biedermeier? Amerling, Waldmüller, and More.

  • ISBN

    978-3-903114-12-8

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    26-35

  • Počet stran knihy

    311

  • Název nakladatele

    Hirmer Verlag

  • Místo vydání

    München

  • Kód UT WoS kapitoly