Praha - Tokio. 1920-2020. Vlivy, paralely, tušení společného
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023442%3A_____%2F21%3AN0000016" target="_blank" >RIV/00023442:_____/21:N0000016 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Praha - Tokio. 1920-2020. Vlivy, paralely, tušení společného
Popis výsledku v původním jazyce
Publikace na 320 stranách představuje architekturu v průběhu celého století, od japonských staveb Jana Letzela, Bedřicha Feuersteina a zejména Antonína Raymonda, jenž je označován za jednoho ze zakladatelů moderní architektury v Japonsku, až po aktuální tvorbu mladé generace. Čtenáři se seznámí s ohlasy japonské tvorby u české avantgardy, vlivem vily Kacura v poválečném období, urbanistickým vývojem japonských velkoměst, utopickými vizemi superstruktur tyčících se nad městy ze šedesátých let, vztahem k umění nebo postojem k tradiční architektuře, regionalismu či udržitelnosti. Prostor je věnován také úspěšnému československému pavilonu na Expo 70 v Ósace, významu sklářského umění, reflexi japonských zahrad, ale rovněž estetice a architektuře čajového obřadu, památkové péči nebo specifickému pojetí prostoru ma. Vyjmenované tematické okruhy doprovází rovněž řada reprodukcí uměleckých děl a fotografií českých a japonských autorů. Čtenářsky zajímavé může být několik kapitol pojatých formou rozhovoru s architekty i teoretiky, například exkluzivní interview s Fudžimorim Terunobuem a Vladimírem Šlapetou.
Název v anglickém jazyce
Prague - Tokyo. 1920-2020. Exchanges, Parallels, Common Visions
Popis výsledku anglicky
The publication presents architecture throughout the century, from the Japanese buildings of Jan Letzel, Bedřich Feuerstein and especially Antonín Raymond, who is considered one of the founders of modern architecture in Japan, to the current work of the younger generation. Readers will learn about the response of Japanese work to the Czech avant-garde, the influence of the Kacura Villa in the post-war period, the urban development of Japanese cities, utopian visions of superstructures towering over cities from the 1960s, the relationship to art or the attitude to traditional architecture, regionalism or sustainability. Other topics cover the successful Czechoslovakian pavilion at Expo 70 in Osaka, the importance of glass art, a reflection on Japanese gardens, but also the aesthetics and architecture of the tea ceremony, heritage conservation or the specific concept of space ma. The above-mentioned thematic areas are also accompanied by a number of reproductions of artworks and photographs by Czech and Japanese artists. Several chapters in the form of interviews with architects and theoreticians may also be interesting for readers, for example an exclusive interview with Fujimori Terunobu and Vladimír Šlapeta.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
60401 - Arts, Art history
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-88161-14-1
Počet stran knihy
318
Název nakladatele
Galerie Josefa Fragnera
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—