Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ladislav Sutnar

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023442%3A_____%2F24%3AN0000012" target="_blank" >RIV/00023442:_____/24:N0000012 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://projektidentita.cz/#content_plan3_ID" target="_blank" >https://projektidentita.cz/#content_plan3_ID</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Ladislav Sutnar

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Sutnarův jedinečný přínos grafickému designu představují plně obě jeho životní období. V Československu se stal nejvýraznějším představitelem tzv. nové typografie, kterou uplatnil ve všech sférách grafického designu od knižních edic, kulturních plakátů až po firemní reklamu a výstavnictví. Ve Spojených státech pak díky své práci pro Sweet´s catalog services objevil a definoval tehdy nový obor: design informací. Jemu věnoval spolu se svým spolupracovníkem Knud Lonberg-Holmem také svoji publikační činnost, která vyvrcholila jeho poslední knihou Visual design in action v roce 1961. V ní futuristicky předpověděl důležitost informačních sužeb v běžném životě a rovněž dostupnost počítače v domácnostech.

  • Název v anglickém jazyce

    Ladislav Sutnar

  • Popis výsledku anglicky

    Sutnar's unique contribution to graphic design is fully represented by both periods of his life. In Czechoslovakia, he became the most prominent representative of the so-called new typography, which he applied in all spheres of graphic design, from book editions and cultural posters to corporate advertising and exhibition design. In the United States, his work for Sweet's catalogue services led to the discovery and definition of a new field: information design. Together with his collaborator Knud Lonberg-Holm, he also devoted his publishing activities to it, culminating in his last book, Visual Design in Action, in 1961. In it, he futuristically predicted the importance of information design in everyday life, as well as the availability of the computer in the home.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Identita, příběh českého grafického designu

  • ISBN

    978-80-7637-527-7

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    494-503

  • Počet stran knihy

    520

  • Název nakladatele

    Paseka

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly