Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Josef Koudelka: Ruiny

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023442%3A_____%2F24%3AN0000019" target="_blank" >RIV/00023442:_____/24:N0000019 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.upm.cz/josef-koudelka-ruiny/" target="_blank" >https://www.upm.cz/josef-koudelka-ruiny/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Josef Koudelka: Ruiny

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Fotografie nejnovějšího souboru Josefa Koudelky vznikaly dlouho, jak je ostatně pro autora typické. Pořídil je mezi léty 1991 až 2017 na více než dvou stovkách archeologických míst ve Středozemí, včetně Albánie, Alžírska, Bulharska, Egypta, Francie, Chorvatska, Itálie, Izraele, Jordánska, Kypru, Libanonu, Libye, Maroka, Portugalska, Řecka, Slovinska, Sýrie, Španělska, Tuniska a Turecka. Než získaly definitivní podobu ve výstavě v roce 2020 v Paříži a v knize Ruins, byly představeny na výstavě v Marseille a také v několika ukázkách na rozsáhlé retrospektivě Návraty uspořádané v Uměleckoprůmyslovém museu v Praze v roce 2017. A podobně jako u této retrospektivy se i fotografie z projektu Ruiny staly součástí velkorysého daru, který autor v uplynulých letech UPM věnoval už na dva a půl tisíce fotografií ze svého celoživotního díla. Lidskou činností poznamenaná krajina se prolíná celým dílem Josefa Koudelky. Někdy jako hlavní téma, jindy jako spodní proud prochází většinou jeho souborů, ať už jsou to rané práce i soubory Cikáni a Exily, aby zcela dominovala v panoramatických fotografiích vytvářených po roce 1986. V mnohých z nich Josef Koudelka sledoval výraznou civilizační změnu, jak těžký průmysl, který dominoval evropské kultuře nejméně jeden a půl století, zaniká nebo odchází do zemí třetího světa. V těchto krajinách se lidé objevují jen sporadicky. Sledována je především jejich interakce s krajinou, jak ji člověk výrazně přetváří industriální činností nebo svými konflikty. Jsou to krajiny antropocénu.

  • Název v anglickém jazyce

    Josef Koudelka: Ruins

  • Popis výsledku anglicky

    The photographs of Josef Koudelka's latest set were made over a long period of time, as is typical of the artist. He took them between 1991 and 2017 at more than two hundred archaeological sites in the Mediterranean, including Albania, Algeria, Bulgaria, Egypt, France, Croatia, Italy, Israel, Jordan, Cyprus, Lebanon, Libya, Morocco, Portugal, Greece, Slovenia, Spain, Syria, Tunisia and Turkey. They were presented in an exhibition in Marseille and also in several examples in the extensive retrospective Returns organized at the Museum of Decorative Arts in Prague in 2017, before being given a definitive form in the 2020 exhibition in Paris and in the book Ruins. And, as with this retrospective, the photographs from the Ruins project have become part of a generous donation that the artist has made to the UPM over the past few years of two and a half thousand photographs from his life's work. The landscape marked by human activity runs through the entire work of Josef Koudelka. Sometimes as the main theme, sometimes as an undercurrent, it runs through most of his sets, be it his early works or the sets Gypsies and Exiles, to completely dominate in the panoramic photographs created after 1986. In many of these, Josef Koudelka traced a distinct change in civilization, as the heavy industry that had dominated European culture for at least a century and a half disappeared or left for Third World countries. In these countries, people appear only sporadically. The main focus is on their interaction with the landscape, and how humans are significantly reshaping it through industrial activity or conflict. These are the landscapes of the Anthropocene.

Klasifikace

  • Druh

    E<sub>krit</sub> - Výstava s kritickým katalogem

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Místo konání akce

    Praha

  • Stát konání akce

    CZ - Česká republika

  • Datum zahájení akce

  • Datum ukončení akce

  • Celkový počet účastníků

    3

  • Počet zahraničních účastníků

    2

  • Typ akce podle státní přísl. účastníků

    EUR - Evropská akce