Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Applying a theory of change approach to develop and pilot auniversal mental health literacy curriculum for adolescents

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023752%3A_____%2F23%3A43921248" target="_blank" >RIV/00023752:_____/23:43921248 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/mhs2.19" target="_blank" >https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/mhs2.19</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1002/mhs2.19" target="_blank" >10.1002/mhs2.19</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Applying a theory of change approach to develop and pilot auniversal mental health literacy curriculum for adolescents

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Universal evidence-based prevention and promotion programs lack in availability and scalability for child and adolescent mental health in Central and Eastern Europe. This paper describes the process of applying the theory of change to plan, develop, and pilot a mental health literacy intervention in Czech schools. The process of using theory of change to develop a complex intervention for mental health literacy is described across three stages: formative development, piloting, and evaluation. The application of evidence-based intervention was discussed within 64 diverse stakeholder meetings and tested over 2 years of piloting. The resulting theory of change map is described in the context of consideration for modifications, revisions, and recommendations for successful implementation of the developed intervention. Continued monitoring and evaluation and a formal evaluation of the effectiveness of mental health literacy curriculum within the region will be essential before scale-up.

  • Název v anglickém jazyce

    Applying a theory of change approach to develop and pilot auniversal mental health literacy curriculum for adolescents

  • Popis výsledku anglicky

    Universal evidence-based prevention and promotion programs lack in availability and scalability for child and adolescent mental health in Central and Eastern Europe. This paper describes the process of applying the theory of change to plan, develop, and pilot a mental health literacy intervention in Czech schools. The process of using theory of change to develop a complex intervention for mental health literacy is described across three stages: formative development, piloting, and evaluation. The application of evidence-based intervention was discussed within 64 diverse stakeholder meetings and tested over 2 years of piloting. The resulting theory of change map is described in the context of consideration for modifications, revisions, and recommendations for successful implementation of the developed intervention. Continued monitoring and evaluation and a formal evaluation of the effectiveness of mental health literacy curriculum within the region will be essential before scale-up.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Mental Health Science

  • ISSN

    2642-3588

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    73-84

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus