Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

COVID-19-related mental health and well-being: A qualitative study of Czech adolescents' lived experiences

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023752%3A_____%2F24%3A43921343" target="_blank" >RIV/00023752:_____/24:43921343 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/21683603.2024.2376228?scroll=top&needAccess=true#abstract" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/21683603.2024.2376228?scroll=top&needAccess=true#abstract</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/21683603.2024.2376228" target="_blank" >10.1080/21683603.2024.2376228</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    COVID-19-related mental health and well-being: A qualitative study of Czech adolescents' lived experiences

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The present study aimed to explore lived experiences of Czech adolescents with a focus on mental health and well-being during the COVID-19 pandemic. To meet the study objective, the qualitative analysis employed focus group interviews with 12 selected adolescent participants. The participants described a wide array of behavioral changes, feelings, experiences, and opinions related to their mental health and well-being across a wide range of contexts. The thematic analyses revealed 23 specific factors characteristic to the context of the response to the pandemic emerged within the context of school and study, followed by the context of families, peer and social interactions, as well as the situation of coronavirus and pandemic in society. The specifically emerged themes were described as potential factors leading to aggravating or mitigating mental health problems in reference to already published findings. The results can potentially draw implications for public health policy in the event of the reemergence of potential societal threats.

  • Název v anglickém jazyce

    COVID-19-related mental health and well-being: A qualitative study of Czech adolescents' lived experiences

  • Popis výsledku anglicky

    The present study aimed to explore lived experiences of Czech adolescents with a focus on mental health and well-being during the COVID-19 pandemic. To meet the study objective, the qualitative analysis employed focus group interviews with 12 selected adolescent participants. The participants described a wide array of behavioral changes, feelings, experiences, and opinions related to their mental health and well-being across a wide range of contexts. The thematic analyses revealed 23 specific factors characteristic to the context of the response to the pandemic emerged within the context of school and study, followed by the context of families, peer and social interactions, as well as the situation of coronavirus and pandemic in society. The specifically emerged themes were described as potential factors leading to aggravating or mitigating mental health problems in reference to already published findings. The results can potentially draw implications for public health policy in the event of the reemergence of potential societal threats.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of School and Educational Psychology

  • ISSN

    2168-3603

  • e-ISSN

    2168-3611

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    150-163

  • Kód UT WoS článku

    001270985400001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85198545385