Využití map sesuvného hazardu k plánování trasy liniových staveb v prostředí náchylném ke vzniku svahových deformací
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00025798%3A_____%2F13%3A00000411" target="_blank" >RIV/00025798:_____/13:00000411 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.geology.cz/zpravy/obsah" target="_blank" >http://www.geology.cz/zpravy/obsah</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Využití map sesuvného hazardu k plánování trasy liniových staveb v prostředí náchylném ke vzniku svahových deformací
Popis výsledku v původním jazyce
Problematický úsek silnice E50, která prochází pohořím Chřiby a její okolí bylo použito jako studijní oblast. Pro určení sesuvného hazardu byla použita logistická regrese. Nejdůležitějšími vstupními parametry pro posouzení stability svahů jsou litologické složení, úhel sklonu svahu, nadmořská výška (DEM - digitální model terénu), využívání krajiny a vzdálenost od vodního toku. Jako zájmové území bylo vybráno okolí silnice E50, kde byla dříve naplánovaná dálnice, ale její výstavba byla zrušena kvůli nestabilitě svahu. Byly revidovány problematické úseky plánované dálnici protínající Chřiby. Na základě dosažených výsledků byly navrženy dvě nové varianty trasy dálnice.
Název v anglickém jazyce
Using landslide susceptibility and hazard maps for road structures planning within landsladeprone areas
Popis výsledku anglicky
A problematic section of the E50 road passing through the ridge of the Chřiby Highlands and its surrounding were used as the study area. To determine the landslide hazard, quantitative methods of logistic regression analyse was used. The most important input parameters for evaluation of slope stability are the lithological structure, slope angle, elevation (DEM - digital elevation model), land use and distance from the watercourse. The area of interest also included the neighbourhood of E50, where a motorway was previously planned, but cancelled due to the risk of slope instability. The problematic sections of the planned motorway crossing the Chřiby Highlands were revised and two new variants of the motorway route were proposed on the base of achievedresults.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
DB - Geologie a mineralogie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Zprávy o geologických výzkumech v roce 2012
ISSN
0514-8057
e-ISSN
—
Svazek periodika
Neuveden
Číslo periodika v rámci svazku
podzim
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
323-327
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—