Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Využití map sesuvného hazardu k plánování trasy liniových staveb v prostředí náchylném ke vzniku svahových deformací

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00025798%3A_____%2F13%3A00000411" target="_blank" >RIV/00025798:_____/13:00000411 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.geology.cz/zpravy/obsah" target="_blank" >http://www.geology.cz/zpravy/obsah</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Využití map sesuvného hazardu k plánování trasy liniových staveb v prostředí náchylném ke vzniku svahových deformací

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Problematický úsek silnice E50, která prochází pohořím Chřiby a její okolí bylo použito jako studijní oblast. Pro určení sesuvného hazardu byla použita logistická regrese. Nejdůležitějšími vstupními parametry pro posouzení stability svahů jsou litologické složení, úhel sklonu svahu, nadmořská výška (DEM - digitální model terénu), využívání krajiny a vzdálenost od vodního toku. Jako zájmové území bylo vybráno okolí silnice E50, kde byla dříve naplánovaná dálnice, ale její výstavba byla zrušena kvůli nestabilitě svahu. Byly revidovány problematické úseky plánované dálnici protínající Chřiby. Na základě dosažených výsledků byly navrženy dvě nové varianty trasy dálnice.

  • Název v anglickém jazyce

    Using landslide susceptibility and hazard maps for road structures planning within landsladeprone areas

  • Popis výsledku anglicky

    A problematic section of the E50 road passing through the ridge of the Chřiby Highlands and its surrounding were used as the study area. To determine the landslide hazard, quantitative methods of logistic regression analyse was used. The most important input parameters for evaluation of slope stability are the lithological structure, slope angle, elevation (DEM - digital elevation model), land use and distance from the watercourse. The area of interest also included the neighbourhood of E50, where a motorway was previously planned, but cancelled due to the risk of slope instability. The problematic sections of the planned motorway crossing the Chřiby Highlands were revised and two new variants of the motorway route were proposed on the base of achievedresults.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    DB - Geologie a mineralogie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Zprávy o geologických výzkumech v roce 2012

  • ISSN

    0514-8057

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    podzim

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    323-327

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus