Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ekonomická hodnota znaků pro slovenský strakatý skot při různých strategiích zpeněžování zvířat

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00027014%3A_____%2F05%3A%230000131" target="_blank" >RIV/00027014:_____/05:#0000131 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Economic value of traits for Slovakian Pied cattle under different marketing strategies

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The economic values of 15 production and functional traits for Slovakian Pied cattle were calculated under different marketing strategies. A purebred cow-calf pasture system producing its own female and male replacement was assumed for all strategies. The following marketing strategies for surplus weaned female and male calves were taken into account: (A) export of all surplus calves, (B) intensive fattening of all surplus calves, (C) rearing and selling of all surplus not pregnant (1) or pregnant (2) breeding heifers and fattening or export of surplus male calves. All calculations were carried out with the computer program ECOWEIGHT. The lifetime of cows was the most important trait when applying export or fattening of all calves or when selling pregnant breeding heifers, whereas the yearling weight was even more important for the strategy with selling not pregnant heifers.

  • Název v anglickém jazyce

    Economic value of traits for Slovakian Pied cattle under different marketing strategies

  • Popis výsledku anglicky

    The economic values of 15 production and functional traits for Slovakian Pied cattle were calculated under different marketing strategies. A purebred cow-calf pasture system producing its own female and male replacement was assumed for all strategies. The following marketing strategies for surplus weaned female and male calves were taken into account: (A) export of all surplus calves, (B) intensive fattening of all surplus calves, (C) rearing and selling of all surplus not pregnant (1) or pregnant (2) breeding heifers and fattening or export of surplus male calves. All calculations were carried out with the computer program ECOWEIGHT. The lifetime of cows was the most important trait when applying export or fattening of all calves or when selling pregnant breeding heifers, whereas the yearling weight was even more important for the strategy with selling not pregnant heifers.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    GI - Šlechtění a plemenářství hospodářských zvířat

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Czech Journal of Animal Science

  • ISSN

    1212-1819

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    50

  • Číslo periodika v rámci svazku

    10

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    483-492

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus