Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mapping farm animal welfare education at university level in Europe

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00027014%3A_____%2F14%3A%230002084" target="_blank" >RIV/00027014:_____/14:#0002084 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.vuzv.cz/sites/File/_privat/14130.pdf" target="_blank" >http://www.vuzv.cz/sites/File/_privat/14130.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7120/09627286.23.4.401" target="_blank" >10.7120/09627286.23.4.401</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Mapping farm animal welfare education at university level in Europe

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this study was to map farm animal welfare university education in an enlarged Europe with emphasis on identifying existing differences and gaps. Information on 210 courses dealing with farm animal welfare from 98 universities in 26 European countries were obtained. Statistical analysis was carried out on 155 of these courses within animal science or veterinary programmes, at Bachelor and Master level and with the countries grouped into five regions (North West Europe, Mediterranean, West Central Europe, East Central Europe and Balkans). There were significantly more hours of teaching in animal welfare in the North West region of Europe. This region also had more 'interactive' education methods, eg group discussion and farm visits, whereas West Central Europe had most 'transmissive' methods, eg lecturing. A course was more likely to be given in English in North West Europe (even when the UK and the Republic of Ireland were excluded from the analysis) and East Central Europe c

  • Název v anglickém jazyce

    Mapping farm animal welfare education at university level in Europe

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this study was to map farm animal welfare university education in an enlarged Europe with emphasis on identifying existing differences and gaps. Information on 210 courses dealing with farm animal welfare from 98 universities in 26 European countries were obtained. Statistical analysis was carried out on 155 of these courses within animal science or veterinary programmes, at Bachelor and Master level and with the countries grouped into five regions (North West Europe, Mediterranean, West Central Europe, East Central Europe and Balkans). There were significantly more hours of teaching in animal welfare in the North West region of Europe. This region also had more 'interactive' education methods, eg group discussion and farm visits, whereas West Central Europe had most 'transmissive' methods, eg lecturing. A course was more likely to be given in English in North West Europe (even when the UK and the Republic of Ireland were excluded from the analysis) and East Central Europe c

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    GG - Chov hospodářských zvířat

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Animal Welfare

  • ISSN

    0962-7286

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    23

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    401-410

  • Kód UT WoS článku

    000346742200005

  • EID výsledku v databázi Scopus