Organizace materiálového toku zrnin
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00027031%3A_____%2F10%3A1R000227" target="_blank" >RIV/00027031:_____/10:1R000227 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Organizace materiálového toku zrnin
Popis výsledku v původním jazyce
Zemědělství patří mezi největší dopravce materiálů v celém národním hospodářství a disponuje značnou dopravní kapacitou. Například již v roce 2006 bylo třeba v zemědělství přepravit téměř 100 milionů tun materiálů, tedy více než činila přeprava po železnici. Fyzikální, chemické a biologické vlastnosti přepravovaných materiálů ne vždy umožňují vytěžovat dopravní prostředky. Požadavky na přepravu zemědělských materiálů mají často sezónní charakter. Zrniny jsou komodita s významným podílem z celkového přepravovaného množství zemědělských materiálů (16,4 %). Jejich přeprava se podílí 19,1 % na počtu pracovních hodin a 21,1 % na přímých nákladech vynaložených na dopravu zemědělských materiálů. Při přepravě zrnin se spotřebuje 26,4 % motorové nafty z celkovéspotřeby na dopravní operace v zemědělství. Žací mlátička je základním prvkem, od kterého se odvíjejí všechny logistické výpočty a úvahy při sestavení sklizňových strojních linek.
Název v anglickém jazyce
Organization of Material Flow of Grain Crops
Popis výsledku anglicky
Agriculture belongs to the biggest carriers of materials in the whole national economy and disposes of considerable transport capacity. Already in 2006 it was necessary to transport in agriculture almost 100 millions tons of materials, it means more, than it was transported by railway. Physical, chemical and biological properties of transported materials don?t make it always possible to utilize fully the capacity of transport means. The grain crops are the commodities, which have significant share of the total quantity of transported agricultural materials (16,4%). Transport of these materials takes a share of 19,1% in number of working hours and 21,1% in direct costs incurred on transport of agricultural materials. During the transport of grain cropsit is consumed 26,4% diesel fuel from its total consumption for transport of agricultural materials. Combine harvester is basic element, from which result all logistic calculations and considerations necessary for composition of harvest m
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
GB - Zemědělské stroje a stavby
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů