Nezbytnost výroby certifikovaných konvenčních biopaliv pro dodávky krmiv a dekarbonizaci dopravního sektoru i po roce 2020
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00027031%3A_____%2F16%3AN0000096" target="_blank" >RIV/00027031:_____/16:N0000096 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Nezbytnost výroby certifikovaných konvenčních biopaliv pro dodávky krmiv a dekarbonizaci dopravního sektoru i po roce 2020
Popis výsledku v původním jazyce
Dekarbonizace odvětví dopravy v EU vyžaduje konkrétní a realistickou politiku. Avšak návrh Evropské komise na revizi směrnice o obnovitelné energii toto nesplňuje. Efektivní politika pro období po roce 2020 vyžaduje zvýšenou energetickou účinnost a postupné snižování intenzity emisí uhlíku u všech paliv uplatňovaných na trhu. Nesmí být snížen 7% maximální příspěvek biopaliv vyrobených z plodin pěstovaných na orné půdě k podílu obnovitelných zdrojů energie v dopravě, což je výsledkem tři roky trvající politické diskuse. Tento kompromis také uznává, že konvenční biopaliva produkují cenné vedlejší produkty, zejména pro odvětví živočišné výroby, což umožňuje EU snížit celkový deficit bílkovin podstatným snížením své závislosti na dovozu krmných mouček. Evropský průmysl již dodržuje přísná kritéria udržitelnosti a zavazuje se k jejich průběžnému zdokonalování. Udržitelnost je předpokladem pro to, aby jakýkoliv druh obnovitelné energie mohl přispět k dosažení cílů v oblasti dekarbonizace
Název v anglickém jazyce
Necessity of production of certified conventional biofuels for supplies of feeds and decarbonisation of the transport sector after 2020
Popis výsledku anglicky
Decarbonising the EU transport sector requires concrete and realistic policies. The European Commission´s proposal for a revised Renewable Energy Directive does not deliver in this regard. Post 2020, an effective policy requires increased energy efficiency and the gradual reduction in carbon intensity of all fuels put on the market. The 7% maximum contribution of biofuels from arable crops to the share of renewables in transport must not be reduced, the figure is the result of a three year policy debate. This compromise also recognises that conventional biofuels produce valuable co-products, notably for the livestock sector, allowing the EU to decrease its protein deficit by substantially reducing its dependence on imports of feed meals. The European industry is already complying with strict sustainability criteria and committed to continuous improvements. Sustainability is a precondition for any form of renewable energy to be able to contribute to decarbonisation objectives
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
GB - Zemědělské stroje a stavby
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů