Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Nezbytnost výroby certifikovaných konvenčních biopaliv pro dodávky krmiv a dekarbonizaci dopravního sektoru i po roce 2020

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00027031%3A_____%2F16%3AN0000096" target="_blank" >RIV/00027031:_____/16:N0000096 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Nezbytnost výroby certifikovaných konvenčních biopaliv pro dodávky krmiv a dekarbonizaci dopravního sektoru i po roce 2020

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Dekarbonizace odvětví dopravy v EU vyžaduje konkrétní a realistickou politiku. Avšak návrh Evropské komise na revizi směrnice o obnovitelné energii toto nesplňuje. Efektivní politika pro období po roce 2020 vyžaduje zvýšenou energetickou účinnost a postupné snižování intenzity emisí uhlíku u všech paliv uplatňovaných na trhu. Nesmí být snížen 7% maximální příspěvek biopaliv vyrobených z plodin pěstovaných na orné půdě k podílu obnovitelných zdrojů energie v dopravě, což je výsledkem tři roky trvající politické diskuse. Tento kompromis také uznává, že konvenční biopaliva produkují cenné vedlejší produkty, zejména pro odvětví živočišné výroby, což umožňuje EU snížit celkový deficit bílkovin podstatným snížením své závislosti na dovozu krmných mouček. Evropský průmysl již dodržuje přísná kritéria udržitelnosti a zavazuje se k jejich průběžnému zdokonalování. Udržitelnost je předpokladem pro to, aby jakýkoliv druh obnovitelné energie mohl přispět k dosažení cílů v oblasti dekarbonizace

  • Název v anglickém jazyce

    Necessity of production of certified conventional biofuels for supplies of feeds and decarbonisation of the transport sector after 2020

  • Popis výsledku anglicky

    Decarbonising the EU transport sector requires concrete and realistic policies. The European Commission´s proposal for a revised Renewable Energy Directive does not deliver in this regard. Post 2020, an effective policy requires increased energy efficiency and the gradual reduction in carbon intensity of all fuels put on the market. The 7% maximum contribution of biofuels from arable crops to the share of renewables in transport must not be reduced, the figure is the result of a three year policy debate. This compromise also recognises that conventional biofuels produce valuable co-products, notably for the livestock sector, allowing the EU to decrease its protein deficit by substantially reducing its dependence on imports of feed meals. The European industry is already complying with strict sustainability criteria and committed to continuous improvements. Sustainability is a precondition for any form of renewable energy to be able to contribute to decarbonisation objectives

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    GB - Zemědělské stroje a stavby

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů