Návrh pro transpozici evropské směrnice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00027031%3A_____%2F24%3AN0000071" target="_blank" >RIV/00027031:_____/24:N0000071 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.vuzt.cz" target="_blank" >http://www.vuzt.cz</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Návrh pro transpozici evropské směrnice
Popis výsledku v původním jazyce
Práce uvádí východiska a návrh vhodného způsobu částečné transpozice Směrnice EP a Rady (EU) 2023/2413 ze dne 18. října 2023, stanovený a zpracovaný v rámci programu TAČR Théta projektu ,,Modelová podpora čisté a udržitelné mobility v ČR“ MOSUMO konsorciem akademických a výzkumných pracovišť. Na základě dat o produkci emisí GHG z jednotlivých druhů biopaliv a obnovitelných paliv nebiologického původu, zastropování vyspělých biopaliv řešitelé projektu MOSUMO specifikovali následující závěry. Biopaliva vyrobená z potravinářských a krmných plodin by měla být zastropována na 5,6 % e.o., celkové snížení emisí GHG ze spotřeby energie pro dopravu v ČR by mělo činit 13,8 %, příspěvek obnovitelné elektřiny spotřebované v silniční a železniční dopravě bude činit 2,8 %, kapalné a plynné pohonné hmoty musí zajistit zbývajících 11 % snížení emisí GHG.
Název v anglickém jazyce
Proposal for the transposition of the European Directive
Popis výsledku anglicky
The thesis presents the starting points and a proposal for an appropriate method of partial transposition of Directive (EU) 2023/2413 of the European Parliament and of the Council of 18 October 2023 established and developed within the TAČR Theta program of the project "Model support of clean and sustainable mobility in the Czech Republic" MOSUMO by a consortium of academic and research institutions. Based on data on the production of GHG emissions from individual types of biofuels and renewable fuels of non-biological origin, capping advanced biofuels, the MOSUMO project investigators specified the following conclusions. Biofuels produced from food and feed crops should be capped at 5.6% e.o., the total reduction in GHG emissions from energy consumption for transport in the Czech Republic should be 13.8%, the contribution of renewable electricity consumed in road and rail transport will be 2.8%, liquid and gaseous fuels must ensure the remaining 11% reduction in GHG emissions.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
10511 - Environmental sciences (social aspects to be 5.7)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TK04010099" target="_blank" >TK04010099: Modelová podpora čisté a udržitelné mobility v ČR</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Energie 21
ISSN
1803-0394
e-ISSN
—
Svazek periodika
16
Číslo periodika v rámci svazku
5
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
10-11
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—