Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Agricultural Education as a Determinant of Rural Development in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00027251%3A_____%2F12%3A%230000406" target="_blank" >RIV/00027251:_____/12:#0000406 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Agricultural Education as a Determinant of Rural Development in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Focusing on the case of the Czech Republic, this paper argues that there is a substantial relationship between the development of rural areas on the one hand and the issue of agricultural education and qualification on the other. The paper introduces thespecifics of Czech rural areas, relates to the changing definitions and discourses which underlines these definitions. In particular, the post-productivist discourse is in focus, suggesting a departure from agriculture in the rural areas. The second part of the paper presents empirical evidence, supporting the post-productivist thesis. The following areas are analysed: the composition of the agricultural workforce, the supply and demand on agricultural labour market, as compared to the whole country´slabour market, and the situation in agricultural educational system, which is studied both in terms of the development in the numbers of graduates and study programmes, and their attitudes toward their future careers. The results suggest

  • Název v anglickém jazyce

    Agricultural Education as a Determinant of Rural Development in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Focusing on the case of the Czech Republic, this paper argues that there is a substantial relationship between the development of rural areas on the one hand and the issue of agricultural education and qualification on the other. The paper introduces thespecifics of Czech rural areas, relates to the changing definitions and discourses which underlines these definitions. In particular, the post-productivist discourse is in focus, suggesting a departure from agriculture in the rural areas. The second part of the paper presents empirical evidence, supporting the post-productivist thesis. The following areas are analysed: the composition of the agricultural workforce, the supply and demand on agricultural labour market, as compared to the whole country´slabour market, and the situation in agricultural educational system, which is studied both in terms of the development in the numbers of graduates and study programmes, and their attitudes toward their future careers. The results suggest

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    ????????????? ????????????: ???? ??????????? ???? (?????????????? ?????? ?????)

  • ISBN

    978-954-8465-79-7

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    134-145

  • Počet stran knihy

    304

  • Název nakladatele

    ????? : ??? ???

  • Místo vydání

  • Kód UT WoS kapitoly