Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Distant Journey Through the Desktop

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00057266%3A_____%2F21%3AN0000018" target="_blank" >RIV/00057266:_____/21:N0000018 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://mediacommons.org/intransition/distant-journey-through-desktop" target="_blank" >http://mediacommons.org/intransition/distant-journey-through-desktop</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Distant Journey Through the Desktop

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Alfréd Radok’s essay film Distant Journey (Daleká cesta, 1948) is a canonical classic of Czech cinema and a still unique answer to the question of how to express the inexpressible horrors of the Holocaust. However, such a self-reflexive film also needs a film theory that would extend this reflexivity in a videographic form, by means of using the images and sounds themselves and the context in which they appear in the digital space. The film’s “trick montage,” a technique that links storyline moments with archival footage of war destruction, Nazi emblems, and anti-Jewish terror within a single film shot, is thereby translated into the desktop interface and rethought anew.

  • Název v anglickém jazyce

    Distant Journey Through the Desktop

  • Popis výsledku anglicky

    Alfréd Radok’s essay film Distant Journey (Daleká cesta, 1948) is a canonical classic of Czech cinema and a still unique answer to the question of how to express the inexpressible horrors of the Holocaust. However, such a self-reflexive film also needs a film theory that would extend this reflexivity in a videographic form, by means of using the images and sounds themselves and the context in which they appear in the digital space. The film’s “trick montage,” a technique that links storyline moments with archival footage of war destruction, Nazi emblems, and anti-Jewish terror within a single film shot, is thereby translated into the desktop interface and rethought anew.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60405 - Studies on Film, Radio and Television

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    [in]Transition: Journal of Videographic Film & Moving Image Studies

  • ISSN

    2469-4312

  • e-ISSN

    2469-4312

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1/2021

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    nestránkováno

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus