Influence of foster and institutional care on somatic development of children
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00064165%3A_____%2F11%3A%230000011" target="_blank" >RIV/00064165:_____/11:#0000011 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Influence of foster and institutional care on somatic development of children
Popis výsledku v původním jazyce
Poster at conference - 15th European Conference on Developmental Psychology. Bergen-Norway, 23-27. August 2011. Mental development but also growth and somatic development of children is closely related with psychical and social status. Children sufferingfrom severe social and emotional deprivation show substantial deficits not only in growth and somatic development but also in the area of mental development. It is supposed that children in foster care or institutional care may be exposed to show long-time changes in development and can show significant growth and developmental delays. Institutionalized children frequently demonstrate persistent and long-lasting effects on important socio-emotional and cognitive aspects ? institutionalized have lower scores on cognitive development, poor language skills, delayed socio-emotional development. They are less secure, and less able to understand emotions than family-reared children.
Název v anglickém jazyce
Influence of foster and institutional care on somatic development of children
Popis výsledku anglicky
Poster at conference - 15th European Conference on Developmental Psychology. Bergen-Norway, 23-27. August 2011. Mental development but also growth and somatic development of children is closely related with psychical and social status. Children sufferingfrom severe social and emotional deprivation show substantial deficits not only in growth and somatic development but also in the area of mental development. It is supposed that children in foster care or institutional care may be exposed to show long-time changes in development and can show significant growth and developmental delays. Institutionalized children frequently demonstrate persistent and long-lasting effects on important socio-emotional and cognitive aspects ? institutionalized have lower scores on cognitive development, poor language skills, delayed socio-emotional development. They are less secure, and less able to understand emotions than family-reared children.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/HC%20202%2F2010" target="_blank" >HC 202/2010: Vývoj dětí a jejich potřeb v náhradní rodinné a výchovné péči v kontextu současného společnského vývoje. Dílčímí cíli projektu bude mapování osobnostních charakteristik náhradních rodičů, náhradních rodin a výchovných postupů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů