Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Influence of foster and institutional care on somatic development of children

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00064165%3A_____%2F11%3A%230000011" target="_blank" >RIV/00064165:_____/11:#0000011 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Influence of foster and institutional care on somatic development of children

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Poster at conference - 15th European Conference on Developmental Psychology. Bergen-Norway, 23-27. August 2011. Mental development but also growth and somatic development of children is closely related with psychical and social status. Children sufferingfrom severe social and emotional deprivation show substantial deficits not only in growth and somatic development but also in the area of mental development. It is supposed that children in foster care or institutional care may be exposed to show long-time changes in development and can show significant growth and developmental delays. Institutionalized children frequently demonstrate persistent and long-lasting effects on important socio-emotional and cognitive aspects ? institutionalized have lower scores on cognitive development, poor language skills, delayed socio-emotional development. They are less secure, and less able to understand emotions than family-reared children.

  • Název v anglickém jazyce

    Influence of foster and institutional care on somatic development of children

  • Popis výsledku anglicky

    Poster at conference - 15th European Conference on Developmental Psychology. Bergen-Norway, 23-27. August 2011. Mental development but also growth and somatic development of children is closely related with psychical and social status. Children sufferingfrom severe social and emotional deprivation show substantial deficits not only in growth and somatic development but also in the area of mental development. It is supposed that children in foster care or institutional care may be exposed to show long-time changes in development and can show significant growth and developmental delays. Institutionalized children frequently demonstrate persistent and long-lasting effects on important socio-emotional and cognitive aspects ? institutionalized have lower scores on cognitive development, poor language skills, delayed socio-emotional development. They are less secure, and less able to understand emotions than family-reared children.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/HC%20202%2F2010" target="_blank" >HC 202/2010: Vývoj dětí a jejich potřeb v náhradní rodinné a výchovné péči v kontextu současného společnského vývoje. Dílčímí cíli projektu bude mapování osobnostních charakteristik náhradních rodičů, náhradních rodin a výchovných postupů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů