Poruchy sluchového vnímání u dětí s vývojovou dysfázií ve školním věku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00064165%3A_____%2F19%3A10405315" target="_blank" >RIV/00064165:_____/19:10405315 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11110/19:10405315
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=fNCDiS9Hal" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=fNCDiS9Hal</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.36833/lkl.2019.010" target="_blank" >10.36833/lkl.2019.010</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Poruchy sluchového vnímání u dětí s vývojovou dysfázií ve školním věku
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem našich pozorování je vyšetření sluchového vnímání a porozumění řeči u dětí s vývojovou dysfázií pomocí centrálních dichotických testů. Dichotické poslouchání je technika simultánní prezentace odlišných zvukových podnětů do obou uší. Vyvinuli jsme nové testy v češtině. Ve studiích jsme se zaměřili na porovnání výsledků dětí s vývojovou dysfázií a dětí s normálním vývojem sluchové funkce. Během testování jsme použili několik forem stimulace (slova, věty). Výsledky dichotických testů u dětí s vývojovou dysfázií a dysortografií potvrdily integrační centrální poruchu sluchu a poruchu krátkodobé paměti.
Název v anglickém jazyce
Disorders of auditory perception in children with developmental dysphasia
Popis výsledku anglicky
The aims of our study: to analyse the role of auditory perception in children suffering from developmental dysphasia (DD) using speech dichotic central tests. Dichotic listening is a technique of simultaneously presentation of different stimuli in both ears. We developed special dichotic tests in Czech language. We have focused on comparison of dichotic listening in pre-school children with DD and in older DD children with dysortographia with normal developed children. Several types tests were used, from two-syllable words or from short sentences. Results of the dichotic tests in children with DD and dysortographia confirmed integration problems in the central perception area and the short-term memory disorder.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
30206 - Otorhinolaryngology
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Listy klinické logopedie
ISSN
2570-6179
e-ISSN
—
Svazek periodika
3
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
45-47
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—