Mnemonics and Metaphorical Videos for Teaching/Learning Musculoskeletal Sonoanatomy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00064203%3A_____%2F22%3A10445781" target="_blank" >RIV/00064203:_____/22:10445781 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11130/22:10445781
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=DqTvmRhT77" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=DqTvmRhT77</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1097/PHM.0000000000002084" target="_blank" >10.1097/PHM.0000000000002084</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Mnemonics and Metaphorical Videos for Teaching/Learning Musculoskeletal Sonoanatomy
Popis výsledku v původním jazyce
Musculoskeletal ultrasonography, despite various advantages, is a user-dependent modality. There are several approaches to facilitate the learning process of novice sonographers, e.g., on-site courses, textbooks, and online lectures. However, the need for specific (sono)anatomy knowledge can be an obstacle, particularly in the beginning. With the aim of helping novice sonographers understand and retain topographic (sono)anatomy, we have prepared this article which, follows a modern approach to teaching known as 'entertainment education'. It consists of images, schematic drawings, and multimedia videos that provide a simple, visual explanation accompanied by auditory content.
Název v anglickém jazyce
Mnemonics and Metaphorical Videos for Teaching/Learning Musculoskeletal Sonoanatomy
Popis výsledku anglicky
Musculoskeletal ultrasonography, despite various advantages, is a user-dependent modality. There are several approaches to facilitate the learning process of novice sonographers, e.g., on-site courses, textbooks, and online lectures. However, the need for specific (sono)anatomy knowledge can be an obstacle, particularly in the beginning. With the aim of helping novice sonographers understand and retain topographic (sono)anatomy, we have prepared this article which, follows a modern approach to teaching known as 'entertainment education'. It consists of images, schematic drawings, and multimedia videos that provide a simple, visual explanation accompanied by auditory content.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
30306 - Sport and fitness sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
American Journal of Physical Medicine & Rehabilitation
ISSN
0894-9115
e-ISSN
1537-7385
Svazek periodika
101
Číslo periodika v rámci svazku
12
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
"e189"-"e193"
Kód UT WoS článku
000886610400005
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85142401955