Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

K provozování oratorií v Brně v 1. polovině 18. století

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00094862%3A_____%2F13%3A%230001529" target="_blank" >RIV/00094862:_____/13:#0001529 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    K provozování oratorií v Brně v 1. polovině 18. století

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek je věnován jedenácti oratoriím (10 v německém jazyce, jedno v italském) provedeným v Brně a Olomouci mezi léty 1721 a 1745. Hlavními propagátory oratorií byli v této době olomoucký biskup Schrattenbach a hrabě Questenberg, předkládaný text se soustřeďuje na tituly, které nespadají do tohoto okruhu. Pozornost je soustředěna především na odjinud neznámá německá oratoria vídeňských dvorních skladatelů (J. G. Reinhardt, G. Porsile, F. B. Conti), o nichž v zahraniční hudebně historické literatuře nenajdeme ani zmínku. Nově je zdůrazněna osobnost olomouckého kanovníka a brněnského probošta Johanna Matthiase Thurn-Valsassiny jako mecenáše oratorií. Článek přináší nové informace k moravskému působení skladatelů Johanna Georga Orslera a Josepha Umstatta.Je zde také pojednán pozoruhodný fenoménem infiltrace operních árií do žánru oratoria (Umstattovo La vittima d?amore z roku 1741).

  • Název v anglickém jazyce

    Towards the Oratorio Productions in Brno in the 1st Half of 18th Century

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with eleven oratorios (ten in German and one in Italian) produced in Brno and Olomouc between 1721 and 1745. At that time, oratorios were mainly promoted by the Archbishop of Olomouc named Schrattenbach and Count Questenberg. The text presented here focuses on the titles which do not belong to this circle. The attention is especially paid to otherwise unknown German oratorios by the composers of the Viennese Court (J. G. Reinhardt, G. Porsile, F. B. Conti) who are not mentioned in foreign music history literature. The ? gure of Johann Matthias Thurn-Valsassina, a canon of Olomouc and the provost of Brno, is newly being stressed as a patron of oratorios. The article also brings new information on the work of the composers Johann GeorgOrsler and Joseph Umstatt in Moravia. The remarkable phenomenon of opera arias in? ltrating the oratorio genre is discussed too (e.g. Umstatt?s La vittima d?amore from 1741).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Opus musicum

  • ISSN

    0862-8505

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    45

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    6-16

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus