Způsoby vizuální dokumentace uměleckých sbírek v éře fotografie. Příklad dvou brněnských soukromých kolekcí z první poloviny 20. století
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00094871%3A_____%2F11%3A%230000254" target="_blank" >RIV/00094871:_____/11:#0000254 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Způsoby vizuální dokumentace uměleckých sbírek v éře fotografie. Příklad dvou brněnských soukromých kolekcí z první poloviny 20. století
Popis výsledku v původním jazyce
Způsoby vizuální dokumentace sbírek v období baroka jsou v zásadě dva, kreslený inventář a obrazová galerie. Tyto základní ikonografické možnosti se v různých mutacích uplatňují prakticky i v 19. a 20. století. K jejich provedení pak bývají využívány nové objevy grafických technik, především litografie, a později zvláště fotografická technika. Objev fotografie znamenal převrat nejen ve způsobu reprodukování uměleckých děl, ale i v možnostech vizuální dokumentace sbírek. V Moravské galerii v Brně se dochovaly příklady vizuální dokumentace dvou soukromých uměleckých sbírek z prvních desetiletí 20. století. Jednak dvě alba fotografií obrazové kolekce továrníka Arnolda Skutezkého (1850?1936), jednak mimořádně cenné album dokumentující dnes z větší části rozptýlenou uměleckou sbírku Elly Trollerové (1897?1928), jehož součástí jsou i pohledy do interiérů brněnské vily manželů Trollerových s instalovanými artefakty.
Název v anglickém jazyce
Methods of visual documentation of art collections in the era of photography. Example two private collections of early 20th century in Brno
Popis výsledku anglicky
In the Baroque age there were basically two ways of making a visual documentation of collections: an inventory in the form of drawings and a picture gallery. These basic iconographic possibilities continued to be used in practice in various alternative forms into the 19th and 20th centuries. In order to execute them, newly discovered graphic techniques were used, in particular lithography, and later on especially photographic technology. The discovery of photography signified a revolution in the way works of art were reproduced, and photographs also gradually replaced other methods of making visual documentations of collections. In the Moravian Gallery in Brno there have been preserved examples of the photographic documentation of two private art collections from the early decades of the 20th century: firstly two albums of photographs showing the collection of paintings of the factory-owner Arnold Skutezky (1850?1936), and secondly an exceptionally valuable album documenting the art co
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Opuscula historiae artium
ISSN
1211-7390
e-ISSN
—
Svazek periodika
60
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
20-27
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—