Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

PUNK - zloba, nihilismus, ironie (Síla hadru)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00094871%3A_____%2F14%3A%230001201" target="_blank" >RIV/00094871:_____/14:#0001201 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    PUNK - zloba, nihilismus, ironie (Síla hadru)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Subkulturní styly v oblékání vznikaly jako protest mladých lidí proti oficiální kultuře. Punk na sebe strhl pozornost couturiérů již při svém vzniku v polovině 70. let a jako zdroj inspirace si své výsostné postavení udržel. Do značné míry k tomu přispěli jeho duchovní rodiče Malcolm McLaren a Vivienne Westwood, první postmodernisté v oblasti módy. Při srovnání původního vynalézavého oblečení hlavních protagonistů punku s jeho přepisem slavnými návrháři do sféry luxusu je na první pohled jasné, že omezit punk pouze na estetické aspekty je nedostačující a hlavně vytržené ze souvislostí. Punk byl pokusem o kulturní puč. V rukou profesionálních návrhářů se stal pouhým odvarem.

  • Název v anglickém jazyce

    PUNK - anger, nihilism, irony (The power of rags)

  • Popis výsledku anglicky

    Subculture styles of clothing arose as a protest on the part of young people against official culture. Punk caught the attention of the couturiers right after its emergence in the mid-1970s and has maintained its exclusive position as a source of inspiration. It was largely the work of its gurus Malcolm McLaren and Vivienne Westwood, whom we might call the first post-modernists in the fashion branch. Comparing the original ingenious clothing of the chief protagonists of punk and its transposition by famous designers to the luxury domain, it is clear at first glance that reducing punk to aesthetic aspects only is inadequate and most importantly devoid of the context. Punk was an attempted cultural putsch. In the hands of professional designers it becamea pale imitation.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Bulletin Moravské galerie v Brně

  • ISSN

    0231-5793

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    70

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    98-111

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus