Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Přestupní stanice Praha: Josef Führich v Čechách na počátku 30. let 19. století

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00094871%3A_____%2F14%3A%230001210" target="_blank" >RIV/00094871:_____/14:#0001210 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Přestupní stanice Praha: Josef Führich v Čechách na počátku 30. let 19. století

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Pro odpor rady vídeňské umělecké Akademie Josef Führich zatím nezískal místo druhého kustoda Lambergovy galerie, na které ho navrhl malířův mecenáš, kancléř Wenzel Lothar z Metternichu, a od roku 1829 tak strávil v Praze dalších téměř pět let čekáním napřislíbené placené místo v hlavním městě monarchie. Obklopen přáteli, především severočeskými krajany, shromáždil kolem sebe inspirativní domácí společnost, zaměřenou na aktivní pěstování hudby a debaty o výtvarném umění. Mezi pravidelné návštěvníky patřili umělci mladší generace jako sochaři Josef a Emanuel Maxové, pozdější malíř a publicista Rudolf Müller, dále dlouholetí rodinní přátelé malíři Martin Tejček a Josef Quaisser, nebo profesor estetiky Antonín Müller ad. Nutnou obživu si Führich v této době zajišťoval jednak grafickými projekty, především vydáním přepracovaného cyklu Jenovéfa (vyd. Peter Bohmann, Praha, 1830), jednak tvorbou jednotlivých obrazů a kreseb na objednávku soukromníků. Vedle toho pokračoval, nyní již jako známý

  • Název v anglickém jazyce

    Transfer station Prag: Joseph Führich in Bohemia in the early 1830s

  • Popis výsledku anglicky

    For the resistance of the Vienna Art Academy Board has Joseph Führich yet obtained second custodian place in Lamberg gallery, which he suggested the artist's patron, the chancellor Wenzel Lothar of Metternich, and since 1829 spent almost another five years in Prague of waiting for the promised paid job in the capital of the monarchy. Surrounded by friends, especially the Northern Bohemian countrymen, gathered around inspiring home company, focused on active growing debate about the music and the visualarts. Among the regular visitors were younger generation of artists such as sculptors Josef and Emanuel Max, Rudolf Müller who later became a painter and writer, as well as long-time family friends painters Martin Tejček and Josef Quaisser, or aestheticsprofessor Anton Müller and others. Necessary sustenance to Führich at this time ensures the other hand graphic projects, especially by publishing a revised cycle Genoveva (ed. Peter Bohmann, Prague, 1830) as well as the creation of indiv

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP409%2F12%2F2017" target="_blank" >GAP409/12/2017: Vědecký katalog obrazárny v Rájci nad Svitavou a sběratelství rodu ze Salm-Reifferscheidtu v 18.-20. století</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Josef Führich (1800?1876). Z Chrastavy do Vídně / Joseph Führich (1800?1876). Von Kratzau nach Wien

  • ISBN

    978-80-7035-554-1

  • Počet stran výsledku

    29

  • Strana od-do

    215-243

  • Počet stran knihy

    366

  • Název nakladatele

    Národní galerie v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly