Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

S logem či bez loga? Proměny vizuální identity Moravské galerie v Brně od roku 1961 do současnosti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00094871%3A_____%2F15%3A%230001247" target="_blank" >RIV/00094871:_____/15:#0001247 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    S logem či bez loga? Proměny vizuální identity Moravské galerie v Brně od roku 1961 do současnosti

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá proměnami vizuální identity Moravské galerie v Brně od jejího vzniku v roce 1961 do současnosti. Zkoumá grafické proměny galerijního logotypu a jeho uplatnění na galerijních tiskovinách – v záhlavích firemních dopisních papírů, na výstavních katalozích, plakátech, pozvánkách aj. Sleduje nejprve individuální přístup grafiků v pojetí loga jako emblému MG bez jednotného řádu, pak postupné uplatnění jednotného vizuálního stylu u výstavních tiskovin v 70. a 80. letech až po jednotný design galerijní vizuální komunikace v posledních patnácti letech. K tvůrcům vizuálního stylu MG patřili v průběhu let Jiří Hlušička, Karel Holešovský, Jan Rajlich, Václav Houf, Emil Zavadil, studio Pixl-e. Na současné vizuální identutě MG se podílí řada renomovaných grafiků, jako například studio Side2 (Tomáš Machek, Marius Corradini, Olga Benešová), Petr Babák, Lukáš Kijonka, Štěpán Malovec, Robert V. Novák, Adam Macháček, Radim Peško a mnozí další.

  • Název v anglickém jazyce

    With or without a logo? Metamorphoses of the corporate identity of the Moravian Gallery in Brno from 1961 to the present

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with the changes in the corporate identity of the Moravian Gallery in Brno from its establishment in 1961 until today. It examines the graphic alterations of the gallery logotype and their application on gallery’s printed matter – company letter paper, exhibition catalogues, posters, invitation cards, etc. It follows the initially individual approach of graphic designers to the concept of the logo as an emblem of the Moravian Gallery without a uniform order, and then the gradual incorporation of a unified corporate design in exhibition printed matter in the 1970s and 1980s to the uniform design of the gallery’s visual communication over the last fifteen years. The designers of the corporate design of the Moravian Gallery in the past included Jiří Hlušička, Karel Holešovský, Jan Rajlich, Václav Houf, Emil Zavadil and the Pixl-e studio. The present corporate identity of the Moravian Gallery has been contributed to by a number of renowned graphic designers such as Side2 (Tomáš Machek, Marius Corradini, Olga Benešová), Petr Babák, Lukáš Kijonka, Štěpán Malovec, Robert V. Novák, Adam Macháček, Radim Peško and many others.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Bulletin Moravské galerie v Brně

  • ISSN

    0231-5793

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    72

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    50-71

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus