S logem či bez loga? Proměny vizuální identity Moravské galerie v Brně od roku 1961 do současnosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00094871%3A_____%2F15%3A%230001247" target="_blank" >RIV/00094871:_____/15:#0001247 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
S logem či bez loga? Proměny vizuální identity Moravské galerie v Brně od roku 1961 do současnosti
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá proměnami vizuální identity Moravské galerie v Brně od jejího vzniku v roce 1961 do současnosti. Zkoumá grafické proměny galerijního logotypu a jeho uplatnění na galerijních tiskovinách – v záhlavích firemních dopisních papírů, na výstavních katalozích, plakátech, pozvánkách aj. Sleduje nejprve individuální přístup grafiků v pojetí loga jako emblému MG bez jednotného řádu, pak postupné uplatnění jednotného vizuálního stylu u výstavních tiskovin v 70. a 80. letech až po jednotný design galerijní vizuální komunikace v posledních patnácti letech. K tvůrcům vizuálního stylu MG patřili v průběhu let Jiří Hlušička, Karel Holešovský, Jan Rajlich, Václav Houf, Emil Zavadil, studio Pixl-e. Na současné vizuální identutě MG se podílí řada renomovaných grafiků, jako například studio Side2 (Tomáš Machek, Marius Corradini, Olga Benešová), Petr Babák, Lukáš Kijonka, Štěpán Malovec, Robert V. Novák, Adam Macháček, Radim Peško a mnozí další.
Název v anglickém jazyce
With or without a logo? Metamorphoses of the corporate identity of the Moravian Gallery in Brno from 1961 to the present
Popis výsledku anglicky
The article deals with the changes in the corporate identity of the Moravian Gallery in Brno from its establishment in 1961 until today. It examines the graphic alterations of the gallery logotype and their application on gallery’s printed matter – company letter paper, exhibition catalogues, posters, invitation cards, etc. It follows the initially individual approach of graphic designers to the concept of the logo as an emblem of the Moravian Gallery without a uniform order, and then the gradual incorporation of a unified corporate design in exhibition printed matter in the 1970s and 1980s to the uniform design of the gallery’s visual communication over the last fifteen years. The designers of the corporate design of the Moravian Gallery in the past included Jiří Hlušička, Karel Holešovský, Jan Rajlich, Václav Houf, Emil Zavadil and the Pixl-e studio. The present corporate identity of the Moravian Gallery has been contributed to by a number of renowned graphic designers such as Side2 (Tomáš Machek, Marius Corradini, Olga Benešová), Petr Babák, Lukáš Kijonka, Štěpán Malovec, Robert V. Novák, Adam Macháček, Radim Peško and many others.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Bulletin Moravské galerie v Brně
ISSN
0231-5793
e-ISSN
—
Svazek periodika
—
Číslo periodika v rámci svazku
72
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
22
Strana od-do
50-71
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—