Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Od archivu k repertoáru: živé zpřístupnění akčního umění jako předmět umělecké praxe

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00094871%3A_____%2F16%3AN0000005" target="_blank" >RIV/00094871:_____/16:N0000005 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.moravska-galerie.cz/moravska-galerie/o-galerii/bulletin-mg.aspx" target="_blank" >http://www.moravska-galerie.cz/moravska-galerie/o-galerii/bulletin-mg.aspx</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Od archivu k repertoáru: živé zpřístupnění akčního umění jako předmět umělecké praxe

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Akční umění bylo díky své pomíjivosti vnímáno jako umělecký projev zpětně dostupný jen v podobě dokumentace. Umělci jako Jan Krtička, Barbora Klímová nebo Vladimír Havlík se ve svých projektech zabývají strategiemi, které vedou nejenom ke zpřístupnění archivů věnovaných performativní praxi, ale zároveň hledají strategie umožňující zpřístupnit performance 70. a 80. let za hranicemi jejich kodifikované dokumentace. Prostřednictvím jejich projektů tak dochází ke konstruování historie jako kolektivní události a zkušenosti. Následující článek se zabývá otázkou, do jaké míry tyto projekty přehodnocují naše vnímání historie akčního umění.

  • Název v anglickém jazyce

    From Archive to Repertoire: Live Presentation of Action Art as Part of Art Practice

  • Popis výsledku anglicky

    Action art was once viewed, due to its temporary nature, as a discipline that could be only studied in retrospect in the form of documentation. Artists Jan Krtička, Barbora Klímová and Vladimír Havlík in their projects examine strategies that would make performance art archives accessible; at the same time, they seek strategies enabling the viewing of performances from the 1970s and 1980s beyond the borders of their official documentation. Their projects thus reconstruct history as a collective event and experience. In addition, this article raises the question as to what extent these projects reassess our approach to the history of action art.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Bulletin Moravské galerie v Brně

  • ISSN

    0231-5793

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    73

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    58-69

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus