Archiv autorských negativů v muzeu jednadvacátého století
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00094871%3A_____%2F18%3AN0000012" target="_blank" >RIV/00094871:_____/18:N0000012 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.moravska-galerie.cz/moravska-galerie/o-galerii/bulletin-mg.aspx" target="_blank" >http://www.moravska-galerie.cz/moravska-galerie/o-galerii/bulletin-mg.aspx</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Archiv autorských negativů v muzeu jednadvacátého století
Popis výsledku v původním jazyce
Vlivem kombinace řady faktorů, mezi nimiž hraje nedůležitější roli odcházející klasická „mokrá“ fotografická technologie, nástup digitálních technologií a s ním spojené změny v globální komunikaci, se z fotografických negativů, které byly dříve neviditelným technologickým mezistupněm vzniku fotografie, stal materiál, který je možné využívat k zpřesňování historie fotografie i jako zdroj informací o lidech a společnosti. Archivy negativů a fotografických obrazů fungovaly jako zdroje obrazového materiálu od poloviny devatenáctého století. Ať už v podobě samostatných komerčních subjektů, nebo jako součásti institucí zaměřených na vzdělávání participovaly na různých strategiích, které ovlivňovaly chod společnosti. Pro hypermoderní svět, charakteristický zvýšenou potřebou potvrzovat se či hledat útěchu v historii, jsou archivy negativů fantastickými neznámými kontinenty, z jejichž bohatství mohou napájet svou bezbřehou komunikaci. V případě takzvaných autorských archivů negativů vyvstávají ovšem otázky ohledně postavení tohoto typu materiálu v rámci současných legislativních úprav a autorského práva.
Název v anglickém jazyce
Archive of Artists’ Negatives in a 21st Century Museum
Popis výsledku anglicky
Due to a combination of multiple factors, where the most important role is played by the outgoing traditional “wet” photographic technology, the advance of digital technologies and the related changes in global communication, photographic negatives, once the invisible intermediary technological stage in creating a photograph, have become a material which can be used in detailed research into the history of photography and a source of information about people and society. Archives of negatives and photographic images have served as sources of pictorial material from the mid-19th century. Whether as independent commercial establishments or parts of institutions focusing on education, they took part in various strategies influencing the development of society. For the hypermodern world characterised by an increased need to reassure itself or seek comfort in history, negative archives are fantastic unknown continents, the richness of which may feed this world of limitless communication. However, with regard to the so-called artist’s archives of negatives we come across arising issues concerning the position of this type of material within the framework of today’s legislature and the copyright law.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60401 - Arts, Art history
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Bulletin Moravské galerie v Brně
ISSN
0231-5793
e-ISSN
—
Svazek periodika
2018
Číslo periodika v rámci svazku
78
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
4-17
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—