Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Negativ. Přítomně nepřítomný

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00094871%3A_____%2F18%3AN0000013" target="_blank" >RIV/00094871:_____/18:N0000013 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.moravska-galerie.cz/moravska-galerie/o-galerii/bulletin-mg.aspx" target="_blank" >http://www.moravska-galerie.cz/moravska-galerie/o-galerii/bulletin-mg.aspx</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Negativ. Přítomně nepřítomný

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie sleduje linii několika českých autorů, kteří se v průběhu dvacátého století vraceli k tématu negativu. Všímá si specifického pojetí tvorby a vztahu k negativu u Karla Valtera, Jana Svobody, Josefa Mouchy, Aleše Kuneše, Jiřího Šiguta, Jiřího Thýna a Michala Pěchoučka. Uvědomění si existence negativu upozorňuje na nesamozřejmost fotografického obrazu, jeho konstruovanost, odkazuje k procesu jeho vzniku a specifické transformace trojrozměrné skutečnosti do dvojrozměrného obrazu. Přijetí fotografického negativu v kontextu umění se pohybuje v široké škále od suroviny ničené při vytváření pozitivu při některých ušlechtilých tiscích přes jeho vnímání jako víceméně výchozí matrice vedoucí k výslednému dílu až po jeho chápání coby jediného originálu nebo dokonce samostatné prezentace či spojování do asambláží s jinými věcmi. Také dnes, kdy proces negativ–pozitiv nahradila digitální technologie, je téma negativu v umění opakovaně tematizováno.

  • Název v anglickém jazyce

    The Negative. Present and Not Present

  • Popis výsledku anglicky

    The study follows the line of several Czech artists who, during the 20th century, returned to the theme of the negative. It pays attention to the specific approach in the work of the photographers Karel Valter, Jan Svoboda, Josef Moucha, Aleš Kuneš, Jiří Šigut, Jiří Thýn and Michal Pěchouček and their relationship to the negative. An awareness of the negative’s existence highlights the equivocal nature of the photographic image, its construed quality, it refers to the process of its origin and the specific transformation of three-dimensional reality into a two-dimensional picture. Acceptance of the photographic negative in the context of art covers a wide range from the raw material destroyed in creating the positive in some special pigment prints, via its perception as an initial matrix leading to the final work, to its being considered the only original or even an independent representation and/or its joint application in assemblages with other objects. Today, although the negative-positive process has been replaced by digital photography, the subject of the negative in art continues to be a theme in itself.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Bulletin Moravské galerie v Brně

  • ISSN

    0231-5793

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2018

  • Číslo periodika v rámci svazku

    78

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    18-34

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus