Náboženská motivace v chování a životních postojích věřících. Na příkladu tří lokalit Jihomoravského kraje
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00094943%3A_____%2F22%3AN0000001" target="_blank" >RIV/00094943:_____/22:N0000001 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.narodopisnaspolecnost.cz/images/Narodopisny_vestnik_1.2022.pdf" target="_blank" >https://www.narodopisnaspolecnost.cz/images/Narodopisny_vestnik_1.2022.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Náboženská motivace v chování a životních postojích věřících. Na příkladu tří lokalit Jihomoravského kraje
Popis výsledku v původním jazyce
Předkládaná studie se zabývá náboženskou motivací v chování a životních postojích věřících. Věnuje se kontextům, v nichž dochází k jejímu zapojení a zabývá se otázkou, přispívají-li ke zvýraznění náboženské motivace další sociální charakteristiky aktérů (vyznání, lokalita, věk, pohlaví). Problematika byla sledována v různých křesťanských uskupeních a rozdílných socio-kulturních prostředích. Prostřednictvím vybraných oblastí života se studie snaží odpovědět na otázku, nakolik se většinově přijímaný obraz věřících setkává s jejich postoji v každodenním životě a nakolik se jedná pouze o stereotypní představy české společnosti míjející se s žitou realitou věřících.
Název v anglickém jazyce
Religious Motivation in the Behaviour and Attitude of Believers. On an Example of three Localities of the South Moravian Region
Popis výsledku anglicky
The present study examines religious motivation in the behaviour and life attitudes of believers. It looks at the contexts in which it is engaged and addresses the question of whether other social characteristics of the believers (religion, location, age, gender) contribute to the accentuation of religious motivation. The issue has been studied in different Christian groups and different socio-cultural settings. Through selected areas of life, the study tries to answer the question to what extent the image of believers accepted by the majority meets their attitudes in everyday life and to what extent it is only stereotypical ideas of Czech society that are not in line with the lived reality of believers.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
60304 - Religious studies
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Národopisný věstník. BULLETIN D´ETHNOLOGIE
ISSN
1211-8117
e-ISSN
—
Svazek periodika
81
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
71-85
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-55571126000