Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Náboženská motivace v chování a životních postojích věřících. Na příkladu tří lokalit Jihomoravského kraje

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00094943%3A_____%2F22%3AN0000001" target="_blank" >RIV/00094943:_____/22:N0000001 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.narodopisnaspolecnost.cz/images/Narodopisny_vestnik_1.2022.pdf" target="_blank" >https://www.narodopisnaspolecnost.cz/images/Narodopisny_vestnik_1.2022.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Náboženská motivace v chování a životních postojích věřících. Na příkladu tří lokalit Jihomoravského kraje

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předkládaná studie se zabývá náboženskou motivací v chování a životních postojích věřících. Věnuje se kontextům, v nichž dochází k jejímu zapojení a zabývá se otázkou, přispívají-li ke zvýraznění náboženské motivace další sociální charakteristiky aktérů (vyznání, lokalita, věk, pohlaví). Problematika byla sledována v různých křesťanských uskupeních a rozdílných socio-kulturních prostředích. Prostřednictvím vybraných oblastí života se studie snaží odpovědět na otázku, nakolik se většinově přijímaný obraz věřících setkává s jejich postoji v každodenním životě a nakolik se jedná pouze o stereotypní představy české společnosti míjející se s žitou realitou věřících.

  • Název v anglickém jazyce

    Religious Motivation in the Behaviour and Attitude of Believers. On an Example of three Localities of the South Moravian Region

  • Popis výsledku anglicky

    The present study examines religious motivation in the behaviour and life attitudes of believers. It looks at the contexts in which it is engaged and addresses the question of whether other social characteristics of the believers (religion, location, age, gender) contribute to the accentuation of religious motivation. The issue has been studied in different Christian groups and different socio-cultural settings. Through selected areas of life, the study tries to answer the question to what extent the image of believers accepted by the majority meets their attitudes in everyday life and to what extent it is only stereotypical ideas of Czech society that are not in line with the lived reality of believers.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60304 - Religious studies

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Národopisný věstník. BULLETIN D´ETHNOLOGIE

  • ISSN

    1211-8117

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    81

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    71-85

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-55571126000