Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Digital Literacy Competencies and Interests of Elderly People

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00094943%3A_____%2F22%3AN0000030" target="_blank" >RIV/00094943:_____/22:N0000030 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216224:14210/22:00126016

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-99885-1_12" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-99885-1_12</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-99885-1_12" target="_blank" >10.1007/978-3-030-99885-1_12</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Digital Literacy Competencies and Interests of Elderly People

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The research aimed to collect information on the elderly’s level of information literacy and their interest in further education in areas regarding the Internet and other ICT. We identified the interests of the elderly (65 years of age and older) in particular topics in which they would be most motivated to study. However, these areas should reflect their entry level of digital competence, evaluated through a self-evaluation scale. The results reveal that the younger among the elderly reach a higher level of digital literacy than the older. The elderly who learned to use ICT and the Internet independently assessed their skills better than those who were helped or trained. Regardless of their self-evaluation, most of the elderly showed interest in further education in other areas of ICT.

  • Název v anglickém jazyce

    Digital Literacy Competencies and Interests of Elderly People

  • Popis výsledku anglicky

    The research aimed to collect information on the elderly’s level of information literacy and their interest in further education in areas regarding the Internet and other ICT. We identified the interests of the elderly (65 years of age and older) in particular topics in which they would be most motivated to study. However, these areas should reflect their entry level of digital competence, evaluated through a self-evaluation scale. The results reveal that the younger among the elderly reach a higher level of digital literacy than the older. The elderly who learned to use ICT and the Internet independently assessed their skills better than those who were helped or trained. Regardless of their self-evaluation, most of the elderly showed interest in further education in other areas of ICT.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60500 - Other Humanities and the Arts

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Communications in Computer and Information Science: Information Literacy in a Post-Truth Era

  • ISBN

    978-3-030-99884-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    137-146

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Cham

  • Místo konání akce

    virtuální akce

  • Datum konání akce

    20. 9. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku