Propojení nelineárního interaktivního vyprávění ve vzdělávání a tvorby virtuálních sbírek v digitální knihovně: zkušenosti z projektu Humanitní vědy dokořán
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00094943%3A_____%2F23%3AN0000024" target="_blank" >RIV/00094943:_____/23:N0000024 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://itlib.cvtisr.sk/homepage/" target="_blank" >https://itlib.cvtisr.sk/homepage/</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.52036/1335793X.2023.SC2.83-90" target="_blank" >10.52036/1335793X.2023.SC2.83-90</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Propojení nelineárního interaktivního vyprávění ve vzdělávání a tvorby virtuálních sbírek v digitální knihovně: zkušenosti z projektu Humanitní vědy dokořán
Popis výsledku v původním jazyce
V rámci spolupráce mezi Katedrou informačních studií a knihovnictví Masarykovy univerzity a Moravskou zemskou knihovnou byl v uplynulých dvou letech realizován projekt Humanitní vědy dokořán, který se zaměřuje na integraci digitálního kulturního dědictví do sekundárního vzdělávání. Projekt spojuje digitální kurátorství, tvorbu virtuálních sbírek a vytváření digitálních vzdělávacích zdrojů (DVZ) pro studenty formou nelineárního interaktivního vyprávění pomocí nástroje Twine2. Tématika DVZ byla vybrána na základě výzkumu potřeb učitelů a studentů a následné rešerše dostupných digitálních zdrojů. V článku je dále rozebrána role zapojených kurátorů digitální knihovny, hlavní témata DVZ a výzvy, kterým čelil pracovní tým během realizace projektu.
Název v anglickém jazyce
Interconnecting non-linear interactive storytelling in education and virtual collections in the digital library: experiences from the project Open Humanities
Popis výsledku anglicky
In cooperation with the Department of Information and Library Studies of Masaryk University, The Moravian Library collaborated on the project Humanitní vědy dokořán (Open Humanities) over the past two years. The project aims to integrate digital cultural heritage into secondary education and combines digital curation, building up virtual collections, and creating digital learning resources in the form of nonlinear interactive stories using the open-source tool Twine 2. This paper discusses the digital curators' roles, outlines the primary topics of the learning resources, and explores the challenges encountered by the team during the project's execution.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60500 - Other Humanities and the Arts
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
IT lib: informačné technológie a knižnice
ISSN
1336-0779
e-ISSN
—
Svazek periodika
2023
Číslo periodika v rámci svazku
speciální číslo 2
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
83-90
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—