Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Propojení nelineárního interaktivního vyprávění ve vzdělávání a tvorby virtuálních sbírek v digitální knihovně: zkušenosti z projektu Humanitní vědy dokořán

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00094943%3A_____%2F23%3AN0000024" target="_blank" >RIV/00094943:_____/23:N0000024 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://itlib.cvtisr.sk/homepage/" target="_blank" >https://itlib.cvtisr.sk/homepage/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.52036/1335793X.2023.SC2.83-90" target="_blank" >10.52036/1335793X.2023.SC2.83-90</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Propojení nelineárního interaktivního vyprávění ve vzdělávání a tvorby virtuálních sbírek v digitální knihovně: zkušenosti z projektu Humanitní vědy dokořán

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V rámci spolupráce mezi Katedrou informačních studií a knihovnictví Masarykovy univerzity a Moravskou zemskou knihovnou byl v uplynulých dvou letech realizován projekt Humanitní vědy dokořán, který se zaměřuje na integraci digitálního kulturního dědictví do sekundárního vzdělávání. Projekt spojuje digitální kurátorství, tvorbu virtuálních sbírek a vytváření digitálních vzdělávacích zdrojů (DVZ) pro studenty formou nelineárního interaktivního vyprávění pomocí nástroje Twine2. Tématika DVZ byla vybrána na základě výzkumu potřeb učitelů a studentů a následné rešerše dostupných digitálních zdrojů. V článku je dále rozebrána role zapojených kurátorů digitální knihovny, hlavní témata DVZ a výzvy, kterým čelil pracovní tým během realizace projektu.

  • Název v anglickém jazyce

    Interconnecting non-linear interactive storytelling in education and virtual collections in the digital library: experiences from the project Open Humanities

  • Popis výsledku anglicky

    In cooperation with the Department of Information and Library Studies of Masaryk University, The Moravian Library collaborated on the project Humanitní vědy dokořán (Open Humanities) over the past two years. The project aims to integrate digital cultural heritage into secondary education and combines digital curation, building up virtual collections, and creating digital learning resources in the form of nonlinear interactive stories using the open-source tool Twine 2. This paper discusses the digital curators' roles, outlines the primary topics of the learning resources, and explores the challenges encountered by the team during the project's execution.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60500 - Other Humanities and the Arts

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    IT lib: informačné technológie a knižnice

  • ISSN

    1336-0779

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2023

  • Číslo periodika v rámci svazku

    speciální číslo 2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    83-90

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus