Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Incipit parodia: Několik nesoustavných poznámek k paralelám mezi Friedrichem Nietzschem a Igorem Stravinským

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00094943%3A_____%2F24%3AN0000007" target="_blank" >RIV/00094943:_____/24:N0000007 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://hdl.handle.net/11222.digilib/digilib.80866" target="_blank" >https://hdl.handle.net/11222.digilib/digilib.80866</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/MB2024-2-9" target="_blank" >10.5817/MB2024-2-9</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Incipit parodia: Několik nesoustavných poznámek k paralelám mezi Friedrichem Nietzschem a Igorem Stravinským

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tématem studie je hledání paralel mezi Friedrichem Nietzschem a Igorem Stravinským. Soustředí se na antiromantické postoje, jak je reprezentuje např. Wagnerovo hudební drama, odmítání umělecké subjektivity, zdůraznění herních prvků ve filosofii i hudbě, kritický postoj k antice, protiklad dionýského chóru a individuality, meze racionality jako spásy, inklinaci k tanci a tanečnosti. U obou je důležitý princip parodie původních modelů.

  • Název v anglickém jazyce

    Incipit parodia: Some heterogenous comments about parallels between Friedrich Nietzsche and Igor Stravinsky

  • Popis výsledku anglicky

    The study strives to find parallels between Friedrich Nietzsche and Igor Stravinsky. It focuses on the anti-Romantic elements representing by Richard Wagner’s music-drama, the rejection of subjectivity in art, the inclination towards play-elements both in philosophy and music, the critical admiration for Antiquity, the dissonance between Dionysian chorus and individual, the awareness of possibilities of salvation by rationality, the affection for dance. By means of parody, Nietzsche and Stravinsky reveal the essence of different original models.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Musicologica Brunensia

  • ISSN

    1212-0391

  • e-ISSN

    2336-436X

  • Svazek periodika

    59

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    175-189

  • Kód UT WoS článku

    001398950900009

  • EID výsledku v databázi Scopus