Sbírky a muzea jako nástroj panovnické a státní reprezentace a nástroj matketingu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00101435%3A_____%2F17%3AN0000011" target="_blank" >RIV/00101435:_____/17:N0000011 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Sbírky a muzea jako nástroj panovnické a státní reprezentace a nástroj matketingu
Popis výsledku v původním jazyce
Sbírky a sběratelství plní od počátku řadu funkcí – vědeckou, odpočinkovou, ekonomickou a také reprezentační funkci. Od středověku pro to máme řadu dokladů. Příkladem může být třeba císař Karel IV., nebo francouzští králové. Reprezentační funkce sběratelství rostla s jeho rozmachem od 16. století. Vlastnictví sbírky se stávalo potvrzením sociálního statusu majitele. Tato funkce se přenesla i na muzea, která reprezentují stát nebo region. Tuto funkci neplní jen sbírky, ale i budovy, ve kterých jsou umístěné. Některé z nich se dostaly i do učebnic architektury. Dnes muzea plní také marketingovou funkci. Ukazují úspěchy vlastníka a přitahují mnoho návštěvníků. Návštěva řadu muzeí se tak dnes stala otázkou prestiže.
Název v anglickém jazyce
Collections and museums as an instrument od monarchal and state representation and a marketing tool
Popis výsledku anglicky
Collections and collecting have been fulfilling many functions hrom the begining – scientific function, escapist, economic and also representational function. We have had the specific proofs of that since the middle ages. An example may be emperor Charles IV. or the French kings. Representational function of collecting grows together with its expansion in the 16th century. Ownership of collection becomes on of attributes confirming social status of an owner. This function passes over also to museums that become representatives of the state or region. This function is not fulfilled only by collections but also by buildings, in which they are placed. Some of them have already been included in the architecture textbooks. At present the museum fulfill also marketing role. They show achievements of an owner and attract many visitors. Visit many museums gradually became a matter of prestige.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
60401 - Arts, Art history
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Muzeum a změna V. Sborník z mezinárodní muzeologické konference. Národní archiv, Praha, 22. – 24. listopadu 2016/ The museum and change V. Anthology of the international museology conference. Narional archives, Prague, 22nd – 24th November 2016
ISBN
978-80-86611-77-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
59-67
Název nakladatele
Asociace muzeí a galerií České republiky, z. s.
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
22. 11. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—