Mild cognitive impairment: effect of education on the verbal and nonverbal tasks performance decline
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00159816%3A_____%2F12%3A%230000972" target="_blank" >RIV/00159816:_____/12:#0000972 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1002/brb3.88" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1002/brb3.88</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1002/brb3.88" target="_blank" >10.1002/brb3.88</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Mild cognitive impairment: effect of education on the verbal and nonverbal tasks performance decline
Popis výsledku v původním jazyce
We sought to longitudinally evaluate the potential association of educational level with performance on verbal and nonverbal tasks in individuals with mild cognitive impairment (MCI). We evaluated patients with MCI, age >50 years, no medication intake, absent vascular risk factors, and no lesions on brain magnetic resonance imaging (MRI). Each patient underwent a clinical assessment packet and a series of neuropsychological tests of the language and constructional praxis subtests of Cambridge CognitiveExamination (CAMGOG) and the Boston naming test (BNT), at baseline, 6 months, and 12 months. Educational levels were defined taking into account the total years of education, the school level, and diplomas. MCI patients with low education level showed astepwise reduction in scores of naming objects (NO; P = 0.009), definition (DF; P = 0.012), language (LT; P = 0.021), constructional praxis (CD; P = 0.022), confrontation naming skills (BXB; P = 0.033), phonemic help (BFB; P = 0.041), and
Název v anglickém jazyce
Mild cognitive impairment: effect of education on the verbal and nonverbal tasks performance decline
Popis výsledku anglicky
We sought to longitudinally evaluate the potential association of educational level with performance on verbal and nonverbal tasks in individuals with mild cognitive impairment (MCI). We evaluated patients with MCI, age >50 years, no medication intake, absent vascular risk factors, and no lesions on brain magnetic resonance imaging (MRI). Each patient underwent a clinical assessment packet and a series of neuropsychological tests of the language and constructional praxis subtests of Cambridge CognitiveExamination (CAMGOG) and the Boston naming test (BNT), at baseline, 6 months, and 12 months. Educational levels were defined taking into account the total years of education, the school level, and diplomas. MCI patients with low education level showed astepwise reduction in scores of naming objects (NO; P = 0.009), definition (DF; P = 0.012), language (LT; P = 0.021), constructional praxis (CD; P = 0.022), confrontation naming skills (BXB; P = 0.033), phonemic help (BFB; P = 0.041), and
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
FH - Neurologie, neurochirurgie, neurovědy
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/ED1.100%2F02%2F0123" target="_blank" >ED1.100/02/0123: Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně - Mezinárodní centrum klinického výzkumu (FNUSA - ICRC)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Brain and Behavior
ISSN
2162-3279
e-ISSN
—
Svazek periodika
2
Číslo periodika v rámci svazku
5
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
620-627
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—