Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mild cognitive impairment: effect of education on the verbal and nonverbal tasks performance decline

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00159816%3A_____%2F12%3A%230000972" target="_blank" >RIV/00159816:_____/12:#0000972 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1002/brb3.88" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1002/brb3.88</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1002/brb3.88" target="_blank" >10.1002/brb3.88</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Mild cognitive impairment: effect of education on the verbal and nonverbal tasks performance decline

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We sought to longitudinally evaluate the potential association of educational level with performance on verbal and nonverbal tasks in individuals with mild cognitive impairment (MCI). We evaluated patients with MCI, age >50 years, no medication intake, absent vascular risk factors, and no lesions on brain magnetic resonance imaging (MRI). Each patient underwent a clinical assessment packet and a series of neuropsychological tests of the language and constructional praxis subtests of Cambridge CognitiveExamination (CAMGOG) and the Boston naming test (BNT), at baseline, 6 months, and 12 months. Educational levels were defined taking into account the total years of education, the school level, and diplomas. MCI patients with low education level showed astepwise reduction in scores of naming objects (NO; P = 0.009), definition (DF; P = 0.012), language (LT; P = 0.021), constructional praxis (CD; P = 0.022), confrontation naming skills (BXB; P = 0.033), phonemic help (BFB; P = 0.041), and

  • Název v anglickém jazyce

    Mild cognitive impairment: effect of education on the verbal and nonverbal tasks performance decline

  • Popis výsledku anglicky

    We sought to longitudinally evaluate the potential association of educational level with performance on verbal and nonverbal tasks in individuals with mild cognitive impairment (MCI). We evaluated patients with MCI, age >50 years, no medication intake, absent vascular risk factors, and no lesions on brain magnetic resonance imaging (MRI). Each patient underwent a clinical assessment packet and a series of neuropsychological tests of the language and constructional praxis subtests of Cambridge CognitiveExamination (CAMGOG) and the Boston naming test (BNT), at baseline, 6 months, and 12 months. Educational levels were defined taking into account the total years of education, the school level, and diplomas. MCI patients with low education level showed astepwise reduction in scores of naming objects (NO; P = 0.009), definition (DF; P = 0.012), language (LT; P = 0.021), constructional praxis (CD; P = 0.022), confrontation naming skills (BXB; P = 0.033), phonemic help (BFB; P = 0.041), and

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    FH - Neurologie, neurochirurgie, neurovědy

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/ED1.100%2F02%2F0123" target="_blank" >ED1.100/02/0123: Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně - Mezinárodní centrum klinického výzkumu (FNUSA - ICRC)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Brain and Behavior

  • ISSN

    2162-3279

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    620-627

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus